Френската банка БНП Париба планира да инвестира 3 млрд. евро в дигитални технологии през следващите три години. Към планът влизат още свиване на работните места и затваряне традиционните клонове, за да отговори на промяната в поведението на клиентите. Това заяви главният изпълнителен директор на банката Жан-Лоран Бонафе, цитиран от Вестник „Файненшъл таймс”.
„Все повече наши клиенти искат да правят онлайн банкови операции, а не да посещават клонове. Компаниите се стремят да организират своите плащания и преводи в чужбина през собствени терминала, вместо да използват инвестиционните банки”, коментира Бонафе.
Коментарите на изпълнителният директор идват, след като банката обяви увеличение с 15% на годишната си нетна печалба до 7.7 млрд. евро и повиши дивидента от 2.31 на 2.70 евро на акция. През последното тримесечие нетната печалба е нараснала над два пъти – до 1.44 млрд. евро, в резултат на по-доброто представяне на инвестиционното поделение. Приходите са се увеличили с 2% до 10.66 млрд. евро.
Приходите от бизнеса с фиксиран доход е нараснал с 23%, което е повишило постъпленията от корпоративното и инвестиционното банкиране с 8% до 2.82 млрд. евро през последното тримесечие. Подразделението с международни финансови услуги на банката е повишило приходите си с 3% до 4.03 млрд. евро.
Банката очаква годишните приходи да се увеличават с поне 2.5% между 2017 и 2020 г. Това би трябвало да й позволи да повиши възвращаемостта на капитала си до 10% до 2020 г. спрямо 9.4% през 2016 г., а съотношението на основния капитал от първи ред – до 12%, при 11.5% през ноември. Банката ще се стреми да поддържа таван на разходите и да увеличава приходите си основно от международните си финансови услуги и инвестиционното банкиране като част от стратегическия план.