магазин за хранителни стоки регулация
Снимката е илюстративна

От днес Министерството на икономиката и индустрията, съвместно с всички, които вече са подписали Декларация за партньорство, започва инициативата „Достъпно за вас“. Тя има за цел да бъдат постигнати трайно ниски цени за българските потребители на хранителните продукти от първа необходимост.

Инициативата ще се реализира поетапно в партньорство между Министерството и отделните търговски вериги, доброволно приемащи условията на инициативата. Обхватът на кампанията предвижда осигуряване на седем продуктови групи от малката потребителска кошница, отговарящи на обичайните изисквания за качество и съдържащи всички необходим продукти за разнообразно хранене.

Кампанията стартира с фокус върху минимум 50 продукта от малката потребителска кошница. От тях най-малко 16 продукта в един магазин трябва да са отбелязани с логото на кампанията, припомня БГНЕС.

Министерството на икономиката разчита на пазарните механизми и на свободната конкуренция като цели по-добри цени за българските потребители, формирани на пазарен принцип и чрез доброволното партньорство между държавата и бизнеса. Кампанията започва поетапно в партньорство с обекти от по – големите търговски вериги, като се водят разговори и с по-малки регионални такива.

За повишаване на информираността на потребителите, всеки един търговски обект, който се е включил в кампанията, ще ползва логото на инициативата „Достъпно за вас“. То ще бъде позиционирано до стоката, която е предложена в конкретната седмица.

Всяка седмица включилите се търговските вериги ще предлагат храни на възможно най-ниската за тях цена от няколко основни групи – хляб и зърнени храни, варива, месо и месни продукти, млечни продукти, яйца, плодове и зеленчуци, животински и растителни масла и мазнини. Продуктовата кошница за съответната седмица ще се включи в брошурите на веригите, включително и в дигиталните им издания.

Министерството на икономиката продължава разговорите с всички потенциални партньори, които имат желание да се включат в кампанията, с идеята тя да достигне до потребителите във всяко едно населено място.

Провеждането на кампанията няма за цел да засегне производителите или дистрибуторите на по-ниско ниво от веригата за доставки, напротив – насърчава търговските вериги да работят по-тясно с тях.

Инициативата „Достъпно за вас“ се провежда в унисон с механизма в т. нар. „Зелен документ“ на Европейската комисия за най-добри практики между търговците във веригата на доставките, където основно се визират хранителните продукти.

Още новини от деня – четете тук

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук