Владислав Горанов, бюджетна рамка
На снимката: Владислав Горанов, министър на финансите

Процедурата за концесията на летище София ще бъде отново открита, заяви министърът на финансите Владислав Горанов, след първото заседания на кабинета.

Стратегията за концесиониране на летище София остава непроменена. Няма причина между предното правителство на Борисов и сега да променяме стратегията за управление на летището. Ще се стартира процедура за концесионирането на летище София отново, посочи финансовият министър.

Търгът за концесията на най-голямото гражданско летище у нас беше спрян от служебния кабитнет през април, след като в продължение на една година и две провалени процедури, не се стигна до сделка.

Сред причините бяха липсата на стратегия и опасенията, че общественият интерес не е защитен. Служебния транспортен министър Христо Алексиев аргументира решението си с очаквано вдигане на летищните такси, тъй като от концесионера, според условията на процедурата, се искаше да плати накуп поне 550 млн. лв., с които вторият кабинет на Борисов предвиждаше да се решат проблемите в железниците.

Също така, според Алексиев, нямаше яснота как ще се развива летището, тъй като с най-голяма тежест при избора беше размерът на концесионното възнаграждение (55%), докато плановете за развитие са с тежест 25%, а инвестициите – с 10%. А най-малко значение пък  беше дадено на сигурността – 5%, което служебният кабинет отчета като пропуск.

Проблем според Алексиев беше и липсата на международен консултант, който да работи по сделката от самото й начало, гарантирайки доброто й маркетиране с цел привличане на по-голям брой кандидати. В края на мандата на служебият кабинет, Световната банка беше привлечена като консултатнт на концесията на Летище София.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук