море, плаж

Заради усилията на всички работещи в туристическия бранш да се привличат повече чужденци, между 500 000 и 1 000 000 души наши сънародници всяка година предпочитат гръцките и турските курорти за почивките си. Този брой е един огромен потенциален вътрешен пазар, който би могъл да се завърне, ако ресторантьорите и хотелиерите успеят да го привлекат.

Причината за това е, че българинът в продължение на дълги години беше пренебрегван и унижаван за сметка на по-платежоспособните западни и руски граждани.

Вчера стана ясно, че с 97% нараства броят на чуждестранните туристи по Южното Черноморие в сравнение с миналогодишния летен сезон. Информацията е по данни на летището в Бургас. Най-голям – 60%, е ръстът на полските летовници. Британски граждани пък компенсират отсъствието на 300 хил. души от Русия, Украйна и Беларус, съобщи директорът на летището Георги Чипилски.

„Имах по-голямо очакване за пазара от Германия. Ние сме почти на нивата от предходната година. Нашите анализи показват, че за да имаме повече туристи от Германия, трябва да има по-интензивен маркетинг на България като туристическа дестинация.“

За сравнение статистиката на министерството по туризъм в южната ни съседка Гърция сочи, че само на Крит тази година германците са 80% повече, на Родос британците са с 25 на сто повече. С 50% са надхвърлили миналогодишния брой американците. От балканските страни до сега най-много румънци са почивали в Гърция, следвани от българите. Страната е посещавана от 1 милион чуждестранни туристи всяка седмица  през летния сезон.

Българите предпочитат Гърция и Турция

За това какво е отношението на България към туриста и българския туристически продукт може да се съди по факта, че „ние сме единствената държава в света, в която преди години се събираха подписи Несебър да бъде изваден от UNESCO, за да се отприщи инвеститорския интерес.

Над 450 000 българи са посетили Гърция за последните 3 месеца. Това са нива, които  се доближават до тези от преди пандемията през 2019 г. Само през май в Гърция са пътували над 162 000 българи, а през юни – над 176 000, показват данните на Националния статистически институт. През юли през тази година по предварителни данни са отишли над 112 000 българи. Пътуванията към южната ни съседка се очертава да бъдат силни и праз август и септември.

Проблемът не е, че 1 млн. българи почиват в Гърция, а че им харесва.

„Средният турист не обича изненади. Той се връща година след година в същия хотел, който му е харесал, и иска предсказуемост. Не иска да не може да намери къде да паркира колата си, да се бие за шезлонг и чадър на плажа, да го излъжат в сметката или да му вземат 6 лв. за минерална вода и 12 лева за цаца. Той е готов да си плати, за да няма такива изненади. А туристът, който всяка година ходи на едно и също място, той е този, който пълни чартърите и на него разчита туристическият бранш“ коментира Димитър Попов, собственик на туристическа агенция за Bloomberg TV.

За да може България да има успешен туристически сезон в нашите курорти трябва да има предимно българи и чак тогава, да се мисли чужденците. И най-важното – не трябва да се гледа на туристите като на еднократна касичка, а като на дългосрочна инвестиция.

Още новини от деня – четете тук

 

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук