Машинист е получил указание да потегли на червен семафор от гара Калотина – Запад. Случаят е от 3 март, когато в 14:02 ч. влаков машинист получава команда „Тръгвай“ от дежурния гаров служител.
Влакът пътувал от Димитровград, Сърбия, към гара Драгоман и после към София. Заради отказа на машиниста влакът закъснява с 22 минути. А далият командата гаров служител е отстранен от поста си, след като машинистът подал сигнал за нарушение към прекия си началник.
Абсурдно е да се сравнява ситуацията в Калотина – Запад със ситуацията в Гърция. Действително има такъв случай – на грубо потъпкване на правилата за движение на влаковете от страна на дежурния ръководител, който беше отстранен от работа и сменен от началника на гарата’”, каза Данчо Георгиев, директор “Управление движението на влаковете и капацитета” в НКЖИ. Той уточни, че риск от катастрофа не е имало, защото междугарието било свободно.
“Пълен абсурд е! Никой в тази държава не би си позволил
да мине на червен семафор по указания.
Указания е имало от немарливост и от нежелание за изпълнение на служебните задължения от страна на дежурния ръководител”, каза още Георгиев.
Той обясни, че на червен сигнал се преминава в случай на повреда на осигурителната техника. “Но за целта има нормативно разписани документи, при които на машиниста на влака се връчва писмена заповед и се определят условията за заминаване от гарата”, посочи Георгиев.
В този случай е имало технически проблем, който се изразява в повреда на локомотива на товарен влак, потеглил от гара Калотина-Запад и следствие повредата се е върнал обратно, с което е блокирал междугаровата осигурителна техника.
Експертът по пътен транспорт инж. Варужан Апелиян обясни, че преди 10 години на същото място е станала катастрофа между пътнически и служебен влак. Според него причината е била отново минаване на червено.
Друга причина, за която говори инж. Апелиян, са слухове за пренасяне на контрабандни стоки.
Още новини от деня – четете тук