Военнотранспортен самолет L-39 ZA
Снимка: avionams.com

Пилотите Подполковник Петко Димитров и капитан Венцислав Дункин са влезли грешно в маневрата и са имали секунда и половина, за да катапултират.

Това става ясно след анализ на данните от самолетната катастрофа на 13 септември, при която по време на демонстрационен полет край Граф Игнатиево катастрофира учебно-боен самолет L-39ZA.

На място загинаха двамата пилоти от 12-а авиационна база в Долна Митрополия – Петко Димитров и Венцислав Дункин. Те бяха повишени посмъртно във военно звание.

Резултатите от разследването на инцидента от комисия в Министерството на отбраната бяха представени от полк. Петко Василев.

От оповестената информация става ясно, че самолетът е бил технически изправен, екипажът е преминал годен да изпълнява полети.

Като съпътстващи причини са определени нарушаване на мерките за безопасност, нарушаване на реда на изпълнение полетната задача и неправилна оценка на запаса от височина за начина на при вземане на решение на извеждане на самолета във вертикалната равнина“, допълни полковник Василев, цитиран от „Фокус“.

Към момента обаче не се посочва има ли вина на висши военни, свързана с инцидента.

Адмирал Ефтимов: Загиналите пилоти са изпълнявали над 20 пъти упражнението, при което стана авиокатастрофата

„Бъдете сигурни, че онези, които не служат по правилата и не спазват устава и не могат да носят тежестта на службата, няма да продължават да заемат тези отговорни длъжности. След като стане ясна цялата информация, тогава ще се вземат кадрови решения“, каза министърът на отбраната Атанас Запрянов.

След инцидента стана ясно, че разследващите работят по 3 основни версии – пилотска грешка, технически проблем или неправилно зададена команда. Черната кутия на самолета бе изпратена за разчитане в Чехия. Тя показа, че машината е летяла твърде ниско, припомня БНТ.

Като съпътстващи причини за инцидента комисията от военното министерство определя нарушаване на мерките за безопасност, нарушаване на реда на изпълнение полетната задача и неправилна оценка на запаса от височина за начина на при вземане на решение на извеждане на самолета във вертикалната равнина.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук