С настъпването на празничния сезон, играчките стават ключов елемент от подаръчните списъци. Според данни от Евростат, през 2023 г. ЕС е регистрирал нетен внос на играчки от другите части на света на стойност 6,5 млрд. евро, което е с 2 млрд. евро по-малко в сравнение с 2022 г. Износът на играчки за държави извън ЕС е достигнал 2,3 млрд. евро, като също отчита спад от 0,2 млрд. евро спрямо предходната година.
Китай е основният държавен доставчик на играчки за ЕС, осигурявайки 80% от вноса (на стойност 5,2 млрд. евро), следван от Виетнам с 6% (367 млн. евро) и Обединеното кралство с 2% (150 млн. евро).
Приблизително 20% от вноса на играчки в ЕС е предназначен за Германия (18%), като Франция и Нидерландия заемат следващите места с 16% и 14% съответно.
Данните показват, че три държави от ЕС осигуряват повече от 50% от износа към страни извън съюза по стойност. Основната дестинация на експорта извън ЕС е Обединеното кралство (30%, 694 млн. евро), следвано от Швейцария (13%, 301 млн. евро) и САЩ (10%, 233 млн. евро).
Повече от половината от играчките, изнесени от ЕС за другите райони на света, идват от Чехия (29%), Германия (19%) и Белгия (8%).
България е изнесла играчки на стойност 125,8 млн. евро през 2023 г., което е растеж в сравнение с 117,11 млн. евро през 2022 г. В същото време страната е внесла играчки за 37,5 млн. евро, което е спад спрямо 42,5 млн. евро вноси през предходната година.