Новая анимация по известната от 1994 година история за „Цар Лъв“ – „Муфаса: Цар Лъв“, започна с внушителен интерес от зрителите през първия си уикенд в родните кинотеатри, сочат обобщените данни от бранша. Филмът, в който Муфаса и Така изграждат приятелство и предприемат смело пътуване, е привлякъл 34 231 зрители и е генерирал приходи от 479 022 лева от продажби на билети.
На второ място е българската комедия „Почивката“, известна също като „Бай Иван 3“. За трите си седмици в киното, съвместната почивка на Георги и Никол, Спаска и бай Иван, както и влогърките Ивана и Каралайн, е привлякла 100 729 зрители и е събрала 1 261 050 лева.
Третата позиция заема анимацията „Смелата Ваяна 2“. Митичното приключение на Ваяна, известна от предходния филм от 2016 година, сред моретата на Океания, където се сблъсква с древни тайни, е в кината вече месец. За този период е привлякла 81 646 зрители и е събрала 1 075 083 лева.
Четвърто място заема българският биографичен филм „Гунди – Легенда за любовта“. Излязлата преди два месеца и половина история за живота на футболиста Георги Аспарухов е гледана от 690 316 зрители и е генерирала приходи от 9 098 364 лева.
На пета позиция е „Гладиатор II“ на Ридли Скот, което вече е в списъка на номинираните за „Оскар“ в категории звук, визуални ефекти и оригинална музика. Историята, която започва от африканския бряг и се пренася в Вечния град, е на екраните от месец и половина и е привлякла 147 959 зрители с приходи от 2 098 398 лева.
Шестата позиция е за новата българска комедия „Фабрика за кокошки“, която разказва за търсене на партньор за 24 часа заради условие за голямо наследство, предизвикващо комични ситуации, и която е привлекла 3 176 зрители при приходи от 42 673 лева.
На седмо място е „Крейвън Ловеца“, който разкрива историята на Сергей Кравинов, руски емигрант с амбиция да стане най-добрият ловец на света. Доказвайки своите умения и придобивайки статут на един от най-емблематичните злодеи на „Марвел“, филмът е гледан от 13 372 зрители с приходи от 186 528 лева за десет дневен показ.
Осмото място е за българския биографичен филм „Без крила“, който проследява историята на параолимпиецa Михаил Христов. Неговата борба и пътят към трикратна победа в скока на дължина са наблюдавани от 18 135 зрители и генерирани приходи от 222 641 лева за трите седмици на екраните.
Деветото място е за мюзикъла „Злосторница“, който е номиниран в категориите грим, оригинална музика, звук и визуални ефекти за предстоящите награди „Оскар“ през март 2025 г. Историята на млади вещици от Оз – зеленокожата Елфаба и амбициозната Глинда, е на екраните вече пет седмици, привлекла 34 371 зрители и отчита 479 178 лева приходи.
Десето място заема екшънът „Код: Червено“ от режисьора на „Джуманджи“ Джейк Касдан. Историята за търсенето на Дядо Коледа от охранителя му в комбинация с най-добрия ловец на глави в света е била гледана от 39 806 зрители, а приходите за почти два месеца достигат 479 178 лева.
През миналия предпразничен уикенд в кината са присъствали 77 878 зрители, от които почти половината са избрали новия филм за Муфаса. За същия период миналата година, посещаемостта е била 38 872 души.