Оливер Ципсе, главният изпълнителен директор на Бе Ем Ве (BMW), описва Китай като най-значимия пазар в света, който е „изключително важен“ за германския автомобилен производител. В интервю за Синхуа той подчертава, че азиатската държава е ключов център за иновации и технологичен напредък.
Ципсе уточнява: „За да предвидите бъдещите тенденции на глобалната сцена, трябва да следите какво се случва в Китай.“
Компанията Бе Ем Ве е създала най-голямото си изследователско и развойно звено извън Германия в китайския град Шънян. През април, концернът обяви, че ще направи допълнителна инвестиция от 20 милиарда юана (2,74 милиарда долара) за разширяване на този изследователски център.
Автомобилният гигант разполага с подобни развойни центрове и в други китайски мегаполиси, включително в столицата Пекин и в Шанхай.
Ципсе високо оценява стратегията на Пекин за насърчаване на превозните средства, захранвани от нови енергийни източници (NEV). В тях влизат изцяло електрическите автомобили (BEV), хибридите с възможност за зареждане и автомобилите с водородни двигатели, които работят с горивни клетки.
Тази стратегия е насочена „към постигане на реални резултати, без да се придържа строго към традиционни правила,“ подчертава Ципсе.
Китайският пазар на превозни средства с нови източници на енергия бележи значителен растеж през последните години, според Синхуа. През 2023 г. е продаден 9,5 милиона подобни превозни средства, а за настоящата година се очаква продажбите да достигнат 11,5 милиона. Това е видно от данните на Китайската автомобилна асоциация (CPCA).




