Потреблението на (алкохолна) бира в Германия продължава да намалява и през 2024 г., удължавайки дългосрочната тенденция на спад на пиенето ѝ в страната, известна с пенливата си напитка. Данни от Германската асоциация на пивоварите, цитирани от ДПА, потвърдиха това.
Очаква се окончателните данни за продажбите през 2024 г. да бъдат дори по-слаби в сравнение с 2023 г., когато продажбите на бира достигнаха най-ниското си ниво за десетилетия, с едва 8,4 милиарда литра, според бизнес групата.
През ноември 2024 г. се съобщава за намаление на потреблението на пиво с 2,1% спрямо предходната година, като данните за декември все още предстои да бъдат обработени.
Президентът на Асоциацията на пивоварите Кристиан Вебер посочи, че неблагоприятното време, инфлацията и променливите разходи на потребителите през последните години са част от причините за спада в продажбите на бира.
В същото време, много от около 1500-те пивоварни в Германия се надяват, че безалкохолните варианти ще помогнат за компенсиране на намалението на традиционната бира.
През 2023 г. са продадени приблизително 670 милиона литра безалкохолна бира, а до края на 2024 г. безалкохолната бира ще заема 8,9% от германския бирен пазар, според асоциацията, цитираща пазарния изследовател „Нилсен“ (Nielsen).
Тази категория безалкохолна бира е третият най-популярен тип бира в Германия след пилзнера и лагер, известен в страната като хелес. Тенденцията към консумация на безалкохолни опции може да се свърже с по-здравословния начин на живот на много потребители.
Като допълнение, застаряващото население води до по-ниска консумация на бира на човек, добавя ДПА.
Вебер изрази похвала за устойчивостта на германските пивовари, като отбеляза, че те отново се сблъскват с трудни прогнози за продажби през тази година.
„Въвеждането на нови продукти постоянно демонстрира как иновацията и традицията могат да се съчетаят“, подчерта той.
Федералната статистическа служба на Германия ще публикува пълните данни за продажбите на бира през 2024 г. в следващите седмици.




