Летище "Схипхол" очаква повече пътници през 2025 г.

Летище „Схипхол“ в Амстердам предвижда увеличение на броя на пътниците през 2025 г., благодарение на авиокомпаниите, които използват по-големи самолети, съобщава сайтът „Ню“. Това ще позволи на летището, което е най-голямото в Нидерландия и едно от най-значимите в Европа, да продължи да се разширява, дори когато броят на полетите е достигнал максимума си.

Финансовите приходи на „Схипхол“ зависят в значителна степен от разходите на пътниците на летището. Летището е оптимистично настроено относно увеличението на пътникопотока през следващата година, дори когато не са разрешени нови полетни разрешения.

Главният изпълнителен директор Робърт Карсуу изразява надежда, че броят на пътниците ще се увеличи с „няколко процента“ спрямо 2024 г. Тогава там са преминали 66,8 милиона души. За сравнение, през 2019 г. цифрата е била 71,7 милиона. Главният изпълнителен директор на „Схипхол“ Питер ван Оорд прогнозира, че тази година ще се доближи до предишните стойности.

Други европейски летища вече са достигнали нивата от 2019 г. „Схипхол“ обаче не е успял да постигне подобен успех, което частично се дължи на проблемите с „Ка Ел Ем“ (KLM). Най-голямата авиокомпания на летището е била принудена да намали броя на самолетите си поради недостиг на персонал. „Но те работят активно, за да решат проблема“, добавя Ван Оорд.

Надеждите са насочени и към новите модели самолети. Например „Ка Ел Ем“ подменя старите 737 с новите „Еърбъс А321 нео“ (Airbus A321neo), които предлагат повече места. Това увеличава капацитета за пренасяне на пътници до летището, където те харчат средства.

„Пазаруването и паркирането са основният източник на приходи за нас“, сподели Карсуу по време на прессъобщение за годишните финансови резултати за 2024 г. През миналата година например паркингът на летището е генерирал 139 милиона евро.

„Схипхол“ преминава надолу в рейтингите

Разходите на пътник наистина са намалели през 2024 г. Според финансовия директор, причината за това е мащабната реконструкция на зала 1, където пътниците могат да пазаруват и да се хранят след проверката за сигурност. „Очакваме през лятото положението да се нормализира“, коментира Карсуу.

Въпреки това качеството на обслужването все още има много какво да желае. „Схипхол“ е на дъното на класацията на осемте големи летища по качество на услугите. „Той е твърде малък“, казва Карсуу. „Просто вече не отговаря на нуждите.“ Когато по време на пандемията имаше по-малко трафик, пътниците изразяваха по-голямо удовлетворение.

Поради тази причина летището инвестира значителни средства. Миналата година „Схипхол“ вложи 1 милиард евро. През следващите пет години е планирано да се изразходват допълнителни 6 милиарда евро за инфраструктура и подобряване на условията на труд и услугите.

Летището не може да се разширява безкрайно. Например, шумовото замърсяване трябва да бъде намалено с 15% тази година, а в дългосрочен план с 20%. Освен това е ограничен броят на полетите до 478 000, вместо 500 000, с 474 000 планирани полета за 2024 г.

Източник БТА
За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук