Илон Мъск заяви, че Пощенската служба на САЩ и „Амтрак“ трябва да бъдат приватизирани

Илон Мъск, милиардер и съветник на бившия президент Доналд Тръмп по въпросите на значително намаляване на американското правителство, изрази мнение, че Пощенската служба на САЩ и националният железопътен превозвач „Амтрак“ трябва да преминат в частна собственост, съобщава Ройтерс.

„Считам, че е разумно да се приватизира всичко, което е възможно да се приватизира“, коментира Мъск по време на конференция, организирана от банка „Морган Стенли“. „Трябва да приватизираме пощенските услуги и „Амтрак“. Всяко нещо, което е възможно, трябва да бъде приватизирано“, добави той, като поясни, че за реализиране на тези мерки ще е необходимо одобрението на Конгреса.

Преди месец Тръмп посочи, че разглежда възможността за сливане на Пощенската служба с Министерството на търговията на САЩ – действие, което представителите на Демократическата партия смятат за противозаконно.

От 2007 година Пощенската служба на САЩ е на загуба над 100 милиарда долара, включително 9,5 милиарда долара само през последните 12 месеца, приключили на 30 септември. Въпреки това, в началото на този месец организацията отчете печалба от 144 милиона долара за четвъртото тримесечие. Поради растежа на електронната поща, фирмата е загубила 80% от обема на експресната поща от 1997 година до днес, а текущият ѝ обем е най-ниският от 1968 година насам.

„Амтрак“ обяви през декември, че през 2024 година за първи път броят на пътниците ще надмине стойностите преди COVID-19, нараствайки с 15% спрямо 2023 г. до рекордните 32,8 милиона клиентски пътувания. Железопътната компания отчете коригирана оперативна загуба от 705 милиона долара за годината, приключила на 30 септември, което е понижение от 9% в сравнение с 2023 г. Мъск коментира, че „Амтрак“ „не представя Америка в добра светлина“ в контекста на китайската високоскоростна железница.

В отговор на коментарите на Мъск, „Амтрак“ заяви, че „бизнесът е стабилен, а пътуванията и приходите достигат рекордни нива“. В изявление на компанията се посочва, че „железопътната услуга, която предоставяме в нашата национална мрежа, достигна предвидената в закона оперативна рентабилност – за първи път в историята“.

Източник БТА
За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук