Немските автомобилни производители „Фолксваген“ (Volkswagen) и Бе Ем Ве (BMW) регистрираха повишение на продажбите в САЩ, само часове преди президентът Доналд Тръмп да обяви нови мита върху вноса на стоки от Европейския съюз, предава ДПА.
„Фолксваген“ съобщи, че продажбите през първото тримесечие на годината са се увеличили с 7,1% до 87 915 автомобила в сравнение с аналогичния период на 2024 г., благодарение на успешните модели „Таос“ (Taos), „Джета“ (Jetta) и електрическия „Ай Ди 4“ (ID.4).
Бе Ем Ве също постигна добро увеличаване на продажбите в САЩ през първите три месеца на годината.
Мюнхенският производител е продал 87 615 автомобила с марка Бе Ем Ве за първото тримесечие, което представлява ръст от 3,7% спрямо януари-март 2024 г. Продажбите на електрическите модели на компанията са се увеличили с над 25%.
Производителят на луксозни автомобили „Ауди“ (Audi), част от „Фолксваген“, е отчел спад в продажбите през първото тримесечие с 3% в сравнение с предходната година, въпреки че продажбите през март са нараснали с 8%.
Тези резултати показват, че предстоящите мита върху вноса на автомобили от Европейския съюз вероятно са провокирали потребителите в САЩ да направят предварителни покупки.
Вашингтон в момента налага мито от 2,5% върху вноса на леки автомобили от ЕС, докато ставките за пикапи и тежкотоварни коли достигат до 25%.
Тръмп обяви, че ще наложи допълнителни мита от 25% на автомобилите от ЕС, които ще бъдат официално представени по-късно днес.
Президентът на САЩ използва митата като средство за натиск срещу търговските си партньори, с цел да снижи търговския дефицит и да насърчи връщането на производството в страната.
Експертите обаче изразяват съмнения относно ефективността на този подход, позовавайки се на по-високите производствени разходи в САЩ и свързания с тях инфлационен натиск.
Въпреки че Китай е най-важният пазар за германските автомобилни производители като цяло, те основно произвеждат коли за китайския пазар в самата Азия.
Търговските отношения между Вашингтон и Брюксел са по-обширни, което означава, че спадът в продажбите в САЩ може да има негативно въздействие върху производството в европейските заводи.




