Мецосопраното Анита Рачвелишвили съди Метрополитън опера за дискриминация

Певицата Анита Рачвелишвили заведе дело срещу Метрополитън опера в американския федерален съд в Манхатън, както съобщава „Ню Йорк поуст“, който е в притежание на съдебните документи.

Мецосопраното твърди, че най-престижният оперен театър в Съединените щати е отменил всички нейни ангажименти през януари 2023 г. поради „влошаване на вокалните ѝ способности“. Тя е трябвало да участва в постановките на „Аида“ (Верди), „Джоконда“ (Понкиели), „Кармен“ (Бизе) и „Дон Карлос“ (Верди) между 2022 и 2025 г., като договорът ѝ е на стойност над 400 000 долара.

В исковата молба, Рачвелишвили пояснява, че въпреки „временните ограничения в максималния ѝ вокален диапазон“ след раждането, сега е „готова и способна да изпълни договорените роли“.

Тя също така посочва, че Метрополитън и профсъюзът са я дискриминирали заради бременността ѝ.

Грузинската оперна певица добавя: „Обичах да пея на сцената на Метрополитън и нетърпеливо очаквах да се завърна след раждането на първото ми дете. Бях шокирана, че не получих шанс да се възстановя и всички мои ангажименти за следващите две години бяха незабавно отменени без заплащане.“

„Ако ме подкрепяха по време на пандемията, сега съм, меко казано, разочарована от това отношение“, пише тя.

Тя е потърсила помощ от профсъюза, но Американската гилдия на музикалните артисти отказала да подаде жалба от нейно име.

Проблемите с гласа на Рачвелишвили бяха широко обсъждани в социалните мрежи и в статия на „Ню Йорк таймс“ от декември 2023 г., в която тя говори относно ситуацията, а генералният мениджър на Метрополитън опера Питър Гелб призна, че е взел решение да я отстрани след представление на „Аида“ през декември 2022 г.

„Беше очевидно, че не е същата певица – поне в този период, не е била нашата звезда, която бе покорила сцената толкова блестящо. Проведох труден разговор с нея в кабинета си, тъй като исках да ѝ предам новината лично. Казах ѝ, че ще трябва да изчакаме, докато тя отново започне да пее на ниво, след което с радост ще я приемем отново. Беше трудно за нея да го приеме“, сподели Питър Гелб.

Анита Рачвелишвили роди дъщеря си през ноември 2021 г. и през последните години многократно е споделяла за проблемите с гласа си, които започнали още по време на бременността.

През юли 2023 г. тя написа в социалните мрежи: „Изживях много трудни години! Здравословното ми състояние не беше добро и се опитвах да бъда силна и да продължа. В началото на юни прибягнах до почивка, за да се погрижа за себе си! Вече се чувствам по-добре, лекува ме страхотен екип от специалисти и скоро ще се върна! Ще ви разкажа историята си възможно най-скоро и ще споделя всички препятствия, пред които една жена може да се изправи. Пожелавам на всички здраве и щастие! С нетърпение очаквам да се видим отново на сцената.“

Накрая, 40-годишната мецосопрано направи завръщане на сцената за представлението на „Русалка“ (Дворжак) през декември 2024 г. в театър „Сан Карло“ в Неапол, което беше посрещнато с възторжени отзиви, като критиците отбелязаха нейното „могъщо сценично присъствие и глас, пълен с нюанси“.

БТА припомня, че през ноември 2016 г. Анита Рачвелишвили изнесе концерт в Пловдив в спектакл на „Кармен“ – ролята, с която направи дебют през 2009 г. в „Ла Скала“ под ръководството на Даниел Баренбойм.

През ноември 2014 г. любителите на операта в София имаха възможност да гледат Анита Рачвелишвили в програмата на Метрополитън опера Met Live in HD, когато тя отново изиграва емблематичната си роля на Кармен, а на сцената партнират Александър Антоненко (Дон Хосе), Илдар Абдразаков (Ескамилио) и Анита Хартиг (Микаела).

Източник БТА
За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук