Реконструкцията на пистата на Летище Бургас е основен акцент за концесионера „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД и е ключова стъпка за осигуряване на безопасността на полетите, съобщават от компанията. Проектът е напълно съгласуван с релевантните институции и ще бъде извършен през зимния сезон 2025–2026 г., за да не се наруши туристическия поток, уточниха от дружеството.
Планираната реконструкция е част от инвестиционния пакет на стойност 100 млн. лв., които ще бъдат инвестирани в Летище Бургас до края на 2026 година. От „Фрапорт“ подчертават, че проектът не само ще модернизира инфраструктурата, но и ще подобри стандартите за устойчивост, ефективност и комфорт за пътниците. Компанията акцентира, че отлагането на рехабилитацията би било неприемливо рисково за авиационната безопасност.
Реконструкцията на съоръженията ще се осъществи по аналогичен начин на успешния проект за пистата на Летище Варна, който беше реализиран през зимния сезон на 2011/2012 година.
„Фрапорт Туин Стар Мениджмънт“ АД е инвестирала над 221 млн. лв. в развитието на Летище Бургас от започването на концесията през 2006 година до днес. Освен това, дружеството е заплатило над 334 млн. лв. под формата на концесионни такси и 37 млн. лв. в корпоративни данъци.
Към момента концесионерът реализира проект за пълна модернизация на търговските и обслужващи площи в „airside“ зоната, включително нова открита зона с размер 2000 кв.м, която трябва да бъде открита за предстоящия летен сезон. Ръководството на компанията уверява, че активно работи с авиокомпаниите и местните власти за подобряване на свързаността и за популяризиране на полетите през зимата, въпреки сериозните икономически трудности.
Летище Бургас предвижда увеличение на пътникопотока с 12 процента през 2025 година. Очакват се над 2 милиона пътници, въпреки липсата на полети от Русия, Украйна и Беларус, от които през 2019 година са пристигнали над 600 хиляди пътници.
Активно рекламираме Летище Бургас пред всички авиокомпании, предлагайки конкурентни цени, коментира Франк Кванте, главен изпълнителен директор на концесионера, цитиран в съобщението. „За зимния трафик осигуряваме финансова подкрепа с понижени цени. Решението за извършване на полети обаче остава в ръцете на авиокомпаниите, а те често са предпазливи при разширяване на сезона поради ограниченото търсене. За допълнителните зимни полети авиокомпаниите търсят значителна финансова подкрепа, освен ниските тарифи. Ние ще продължим да включваме общините в диалозите и маркетинговите дейности с авиокомпаниите, за да подсилим видимостта на усилията ни – както по отношение на развитието на инфраструктурата, така и на трафика, посочва той.




