Франкфурт е признат за финансовата столица на Германия и е известен с високите си сгради, но на ниво улица можем да открием традиция, която събира хора от различни социални слоеве — от богатите банкери до младежите с пънк култура, съобщава „Асошиейтед прес“.
Миниатюрните „водни къщички“ (Wasserhаuschen) са емблематичен елемент на градската среда, появили се в края на 19-ти век. В онези времена не се е препоръчвало за пиене на необработена водопроводна вода, а малките будки предлагали бутилки минерална вода на жителите. Те подбуждат работниците — с одобрението на местната власт — да изберат вода вместо бира или алкохол. Търговията с вода процъфтява, тъй като не са задължени да затварят в определения час, както е задължително за магазините. След разрушенията от края на Втората световна война те служат като важни пунктове за снабдяване.
Днес асортиментът в тях е значително разширен — предлагат се бира на чаша, сладки, вестници, цигари и понякога кафе, а пред тях често можем да видим маси и дори мека мебел.
Лаура Пьолат, 27-годишна студентка, която работи в „Файн“, споделя, че водните къщички са „като дневна на града“.
„Хората, които посещават тези места, са много разнообразни – и млади, и стари, от всички социални слоеве”, разказва тя.
„Водните къщички предлагат социална среда. Те са отворени за всеки, който желае да се включи. Това е демократично пространство… Без тях градът би изгубил част от своята човечност”, казва Хуберт Глос, който организира туристически обиколки на тези будки, разпръснати из целия град.
Преди години във Франкфурт е имало 800 водни къщички, но с времето техният брой е намалял поради строежа на нови сгради и други причини, обяснява Глос. В момента, според местните власти, те са около 300, повечето от които се наемат от пивоварни или дистрибутори на напитки.
За фотографа Щефан Хьониг водните къщички днес представляват пространство, в което „всеки — независимо от произход и доходи, може да се настани и да се отпусне без да бъде съден“.
„Това е хубавото в тези къщички — те свързват хора от различни социални категории”, допълва 42-годишният фотограф.




