Кандидатствате за работа? Изкуственият интелект идва на помощ

Десетилетия наред, процесът на търсене на нова работа е един и същ: пишете мотивационно писмо. Но напоследък това вече не е задължително. Все повече хора, които търсят работа, започват да използват изкуствен интелект (ИИ) за представяне на кандидатурите си. И компаниите също все по-често използват ИИ, за да идентифицират подходящите кандидати, според репортаж на нидерландската телевизия Ен О Ес.

Кандидатите прилагат тази технология за съставяне на автобиографии и мотивационни писма, а също и за подготовка за интервюта. А за работодателите, които провеждат интервюта, вече съществуват аватари с ИИ. Въпреки това, това поставя въпроса дали ИИ прави процеса по-забавен или по-малко прозрачен.

Писането на мотивационно писмо понякога може да бъде трудно. Това много добре знае Джаки Ведър (18 години). „Наистина не съм добра в такъв тип ‘изкуствено’ писане“, споделя тя. „Затова помолих ‘ЧатДжиПиТи’ (ChatGPT): ‘Направи ми моята автобиография’. И той го направи точно както трябва“.

Джаки не е единствената, подчертава репортажът от нидерландската телевизия. Според специалиста по кандидатстване Алтие Винсент, това е съвременният аналог на молба за помощ от близък човек. „Хората смятат, че мотивационните писма са трудни за написване. Сега вместо да питат роднина, те разчитат на чатбот“.

Джуре Холтроп, водещ учен в университета в Тилбург, също вижда потенциал: „ИИ може да помогне да формулирате своя опит по-добре. Ако сте искрени с него, увеличавате шансовете си“, допълва експертът.

Цифрови посредници

Някои фирми интегрират ИИ в процеса на наемане на служители. Платформата „УиЛавХюманс“ (Welovehumans) позволява на кандидатите да взаимодействат с аватар на ИИ. Той задава въпроси и въз основа на тях генерира профил на кандидата. В технологичната фирма „Фотонфърст“ (Photonfirst) това се оказва ефективно, казва мениджърът по човешки ресурси Сюке Блом. „Това спестява време в търсенето. Забелязваме, че хората, които кандидатстват през тази платформа, действително търсят работа. Това е различно отколкото, когато сами достигаме до хора през ‘ЛинкдИн’ (LinkedIn), където процентът на отговори е значително по-нисък“, обяснява Блом.

Източник БТА
За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук