Първият случай на внедряване на правителствена онлайн система, използваща изкуствен интелект (ИИ), в реална обстановка е регистриран във Великобритания, съобщава ДПА.
Този дигитален инструмент, разработен от британските власти, събра отговорите на граждани, участващи в обществено обсъждане. То беше организирано от шотландските власти с цел изясняване на общественото мнение относно регулирането на козметични процедури без хирургическа намеса.
Британското правителство информира, че ИИ системата е анализирала и обобщила отговорите на гражданите, с ефективност, сравнима с тази на служителите в администрацията.
На тази основа, дигиталният инструмент ще бъде използван и за бъдещи обществени обсъждания и анкетирания. Очевадно е, че системата ще бъде подобрена и се очаква да освободи административен капацитет, равняващ се на 75 000 работни дни на служителите. Тази оптимизация може да доведе до спестяване на разходи за персонал в размер на около 20 милиона британски лири (26,7 милиона долара) годишно, съобщават от правителството в Лондон.
При някои анкети се получават десетки хиляди, а дори и стотици хиляди отговори от гражданите. Британските власти подчертаха, че ИИ системата ще подпомогне служителите в администрацията, значително намалявайки необходимостта от ръчно преглеждане и категоризиране на всеки отговор.
Системата е част от набор от дигитални инструменти с ИИ, наречен „Хъмфри“, вдъхновен от герой от британския сериал „Да, господин министър“, който е високопоставен държавен служител.
Наборът „Хъмфри“ се използва от британското правителство, за да оптимизира работата на държавните служители, ускорявайки редица административни задачи и генерирайки икономии, които преди са били извършвани с помощта на външни изпълнители, уточнява ДПА.




