Водещите германски предприятия, които са част от индекса DAX на борсата във Франкфурт, са намалили въглеродните си емисии през 2024 г., според проучване на консултантската фирма „Ърнст енд Янг“ (Ernst and Young – EY), публикувано днес и цитирано от ДПА.
За миналата година най-значимите 40 публични германски компании са излъчили с 6% по-малко емисии, или 172,6 милиона тона въглероден еквивалент, в сравнение с 184,1 милиона тона през 2023 г.
Анализът се базира на докладите за устойчивото развитие на компаниите, демонстриращи усилията им да постигнат климатична неутралност.
Общият намаление е около 11,5 милиона тона, което, според „Ърнст енд Янг“, е равносилно на емисиите на 1,1 милиона немски жители.
Данните обхващат емисиите, произтичащи от ежедневната дейност на компаниите, включително работата на техните машини, собствени електрически станции и автопаркове, както и емисиите от консумираното електричество. Въпреки малкия спад, производителят на строителни материали „Хайделберг Матириълс“ остава най-големият замърсител.
Сред компаниите, 22 са намалили емисиите си, докато 16 са увеличили, а две не са предоставили данни, посочват от „Ърнст енд Янг“.
Увеличението може да бъде резултат от по-строг и цялостен анализ на собствените емисии и изменения в отчетността, твърди Симон Фаренхолц, ръководител на консултантските услуги за устойчиво развитие в „Ърнст енд Янг“.
Компаниите са адаптирали методите си и сега отчитат напредъка си по-подробно и прозрачно, което характеризира „първоначалната реална картина на ситуацията“, добавя той.
Анализът включва и друга категория непреки емисии, които не могат да бъдат пряко свързани с компаниите, тъй като се генерират на различни етапи от веригата за стойност. Те обхващат области като веригата на доставки, транспорт и жизнения цикъл на продуктите. При включването им, компаниите от DAX отчитат емисии от почти 4,1 милиарда тона, което е с 19% повече спрямо 2023 година.
Увеличението е предимно резултат от приложението на новите стандарти за отчетност, а не поради действително покачване на емисиите, посочват от „Ърнст енд Янг“.




