Оскар Пиастри спечели пета победа във Формула 1 през сезона на Гран при на Испания, двоен успех за Макларън

Австралийският състезател на Макларън Оскар Пиастри триумфира на Гран при на Испания във Формула 1, което е деветото състезание от общо 24 за сезонa. Той стартира от пол-позиция и изпълни състезание без грешки, завършвайки пред съотборника си Ландо Норис (Великобритания), който също стартира от първа линия. Това е петата му победа за годината, като в момента оглавява класирането в шампионата на пилотите.
Трети завърши Шарл Льоклер от Ферари, който тръгна от седма позиция.

След него се наредиха Джордж Ръсел (Великобритания, Мерцедес) и Нико Хюлкенберг (Германия, Заубер). Точки от състезанието поеха и Люис Хамилтън (Великобритания, Ферари), Исак Хаджар (Франция, Рейсинг Бул), Пиер Гасли (Франция, Алпин), Фернандо Алонсо (Испания, Астън Мартин) и Макс Ферстапен (Нидерландия, Ред Бул), който бе наказан за инцидент в края на състезанието.

На старта Оскар Пиастри, който започна първи, излезе добре, но и световният шампион Макс Ферстапен от втора редица също стартира силно и бързо зае второ място след първия завой. Шарл Льоклер от Ферари направи блестящ старт, печелейки две позиции и се установи на пето място.

През третата обиколка Джордж Ръсел от Мерцедес претърпя загуба на две позиции, за което получи укор от екипа си, който го призова да бъде по-концентриран. В първите десет обиколки Льоклер преди смяната на гумите изпревари съотборника си Люис Хамилтън.

В 12-ата обиколка Пиер Гасли стана първият, който влезе в бокса за смяна на гумите, поставяйки софт гуми на болида си.

В следващата обиколка Ландо Норис успя да изпревари Макс Ферстапен, като така двата болида на Макларън заеха водещите позиции.

След първата четвърт на състезанието и след смяната на повечето пилоти, начело бе Пиастри, следван от Норис, а трети беше Льоклер. Шестицата допълваха Джордж Ръсел, Кими Антонели (Мерцедес) и Макс Ферстапен.

В 22-ата обиколка болидите на Макларън влязоха в бокса за смяна на гумите, а Ферстапен временно излезе начело.

В 27-ата обиколка Александър Албон от Уилямс се принуди да се оттегли от състезанието след инцидент, довел до загуба на крилото на болида.

По средата на състезанието Оскар Пиастри имаше 5 секунди аванс пред Норис, докато Ферстапен направи нова смяна на гумите, с което отстъпи третата позиция на Шарл Льоклер. По време на 36-ата обиколка обаче световният шампион успя да изпревари монегаска.

В 43-ата обиколка Льоклер смени гумите си за медиум, което му коства загуба на позиция пред Люис Хамилтън.

В 48-ата обиколка Ферстапен направи смяна на меки гуми, избирайки агресивна стратегия от екипа на Ред Бул.

Пет обиколки по-късно Ферстапен за малко успя да избегне инцидент с Оливър Бирман, който го затвори на завой и предизвика гнева му, но преднината на двата болида на Макларън се увеличи преди финалните етапи.

Десет обиколки преди финала, двигателят на Кими Антонели избухна в пламъци, което доведе до появата на кола за сигурност.

В 61-вата обиколка Ферстапен се качи на бордюра и временно загуби контрол над болида, позволявайки на Шарл Льоклер да го атакува и да го изпревари, като два пъти се допряха.

В последната обиколка Ферстапен отказа да пропусне Джордж Ръсел, но няколко завоя по-късно все пак отстъпи позиция. Инцидентът между двамата бе разгледан и Ферстапен бе наказан с десет секунди, завършвайки на десето място.

На финала на състезанието, знамето развя полският голмайстор на Барселона Роберт Левандовски.

Източник БТА
За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук