България престава да бъде интересна само за туристи, а също така привлича и работници в туристическия сектор от различни европейски страни. Това сподели генералният директор на БТА Кирил Вълчев по време на седмия форум „БГ Туризъм – Лято 2025“, организиран в Поморие. Той цитира информация от хотелската верига „Грифид“, която разполага с осем хотела в Златни пясъци и съществува от почти 25 години. Според данните, служители в компанията вече не идват само от страни с по-нисък жизнен стандарт, като Индия и Украйна, а и от държави членки на ЕС, включително Белгия, Германия, Италия и Франция.
„Френски студенти от туристически училища в Лил и други градове остават да работят тук след стажове като рецепционисти и сервитьори в хотелите на „Грифид“. През 2021 г. те са били 6, през 2022 г. – 17, а до 2025 г. са наброявали вече 13. Младите френски стажанти работят дори извън летния сезон в различни кухни и транжорни на веригата. На мениджърски постове се явяват граждани на Италия, Литва и Германия, което е доказателство за растящата признателност към България“, подчерта Вълчев.
„Трябва обаче бизнесът да сътрудничи на медиите за увеличаване на видимостта. Медиите не са враг. Оператори на курорти, хотели и туристически агенции трябва да бъдат активни пред медиите, а те да репортират имената им и всякакви факти – както положителни, така и отрицателни. Няма лоши въпроси, а само неадекватни отговори“, добави генералният директор на БТА.




