В Националната здравноосигурителна каса (НЗОК) се увеличават оплакванията от граждани относно фалшиви електронни писма, изпратени от името на институцията, информираха от пресцентъра на НЗОК. Обикновено в тези измамни съобщения се иска от получателя да извърши определено действие, което може да доведе до кибератака на неговото устройство, поясниха от пресцентъра.
От НЗОК акцентираха, че институцията никога не изпраща по имейл на гражданите или на своите партньори файлове, свързани с тяхния здравноосигурителен статус, дългове или друга лична информация. В такъв случай става дума за спам писма, понякога съдържащи зловреден софтуер. При получаване на подобни съобщения с недоверително съдържание, гражданите могат да подават сигнали до НЗОК, както и да уведомяят съответните органи за разследване на киберпрестъпления.
Миналото лято НЗОК също предупреди за разпространение на спам писма с името на институцията.




