Не е допустимо да се правят промени в правилата и условията за паркиране, без предварително познаване на техния финансов ефект. Това подчерта общинският съветник от ВМРО и заместник-председател на транспортната комисия в Столичния общински съвет, Карлос Контера, по време на интервю за БТА.
Днес се проведе извънредно заседание на три комисии към Столичния общински съвет – по транспорт, финанси и икономика, където се обсъждаше предложената реформа в правилата за паркиране от „Спаси София“. Контера уточни, че докладът е бил отложен, а по-късно „Спаси София“ е оттеглило предложението. Той заяви, че заседанието предизвикало сериозна дискусия, но вносителите не могли да обосноват нуждата от свикване на извънредното заседание. Повдигнати били въпроси относно финансовата обосновка, като например информация за разходите на Центъра за градска мобилност при разширение на зоните за платено паркиране. Обаче такива разчети не били предоставени, подчерта Контера.
На комисията била поискана прогноза за бъдещите приходи, тъй като вносителите на реформата представили различни числа. Някои споменали 75 млн. лв., после 80 млн. лв., а накрая даже 100 млн. лв. Според Контера, не е приемливо да се правят промени в правилата за паркиране, без да сме наясно с финансовите последствия. Той също сподели, че е поискал обосновка за увеличаването на цената на принудителното репатриране до 120 лв., но не получил отговор. Предложил е докладът да бъде отложен, за да може Центърът за градска мобилност да представи необходимите разчети и анализи, преди да обсъждаме различни предложения.
Контера добави, че не е имало сериозна съпротива срещу необходимостта от реформа. Основният проблем на „Спаси София“ е, че те не желаят да правят компромиси и искат единствено техният вариант да бъде приет. ВМРО смята, че в настоящия му вид, не могат да подкрепят реформата, и е необходимо да бъдат направени корекции. БСП също изразили становище против подобно предложение, посочи той. Според него, проблемът не е единствено в цените – паркирането е част от транспортната система. Нужно е да се определи каква е целта на евентуалната реформа – дали да се намалят автомобилите в централната част или да се увеличат приходите, защото не е възможно да се постигнат и двете цели, заяви Контера.
Той заключи, че ако основната цел на общината е да намали трафика, това предполага сериозни рестрикции и значително намаление на трафика в централните райони. Обратно, ако целта е увеличаване на приходите, това изключва намаляване на трафика. Действително, цените отдавна не са актуализирани, но има въпроси, по които трябва да бъдат представени конкретни разчети, подчерта Контера, добавяйки, че би подкрепил увеличаване на цената на служебния абонамент, дори и с по-висока сума от предложената от „Спаси София“, тъй като служебният абонамент е вид лукс и ползвателите могат да платят повече за него.
БТА напомня, че „Спаси София“ предложихаобширна реформа в паркирането. В доклада на партията, който е над 100 страници, се посочва, че основните цели са увеличаване на свободните паркоместа, по-спокоен живот в централните и кварталните райони, намаляване на трафика и подобряване на качеството на въздуха.




