камери

По автомагистралите в България вече действат синхронизирани тол камери, които са свързани с информационната система на МВР. На места като автомагистрала „Тракия“ има 49 точки с активни камери, а общият брой контролни точки в страната достига 98.

Камерите са разпределени по цялата национална пътна мрежа, като най-много се намират по основните магистрали: София–Пловдив, София–Варна, София–Кулата, както и на опасни участъци и входове/изходи на големи градове.

В процес е разширяване на системата с още над 294 камери, които ще следят скоростта и спазването на правилата по пътищата, като около 80 отсечки ще бъдат следени първоначално за средна скорост – на участъци между 2 и 20 км.

Какво засичат камерите

Тол камерите регистрират няколко вида нарушения:

Движение в аварийната лента. Нарушителите се заснемат автоматично; глобата е 1000 лв. и отнемане на книжката за 3 месеца, като при повторно нарушение санкцията скача на 4000 лв. и лишаване от книжка за 6 месеца.

Превишаване на средната скорост. Могат да засичат моментна и средна скорост по определени участъци; измерванията се правят чрез разпознаване номерата при преминаване на начало и край на участъка.

Извършване на други нарушения: Носене на непозволени пътници, неупотреба на обезопасителни колани, закриване на регистрационен номер, опасно поведение по пътя.

Разпознаване на категорията на автомобила (лек, товарен) и съобразяване с различните ограничения на скоростта.

Процедура за санкциониране: Как се изпращат актовете

Тол камерите са напълно интегрирани със системата на МВР и „Пътна полиция“. При засичане на нарушение системата автоматично регистрира нарушението и събира доказателствен материал (снимка/видео, данни за номер и време).

Данните се предават електронно към МВР, където в рамките на 24 часа се обработва информацията.

Съставя се акт за установено административно нарушение, като процесът може да протече автоматично.

Актът/фишът се изпраща на собственика на автомобила, обикновено по пощата, а в бъдеще се планира и чрез SMS или електронни платформи.

Нарушителят след това получава наказателното постановление по утвърдения административен ред.

Камерите работят денонощно и са част от една от най-модерните европейски системи за тол-контрол.

Наказанието за движение в аварийната лента и превишаване на средна скорост вече се прилага автоматично, като не се налага физическо присъствие на пътните полицаи.

Системата се развива динамично, като броят на зоните под контрол и засичаните нарушения непрекъснато се увеличава. Водачите трябва да имат предвид, че електронният контрол вече е масов и санкциите се обработват ефективно, минимизирайки „сива зона“ по магистралите.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук