Според Федерацията на германските пристанищни оператори, морските терминали в Германия изискват около 15 милиарда евро (18 милиарда долара) за обновление и разширяване на инфраструктурата. Информацията беше предоставена от ДПА.
Анджела Тицрат, ръководител на асоциацията, изтъкна, че проблемите включват остарели кейове, недостатъчно пространство за тежки товари и липса на връзки с вътрешността на страната, в коментар за неделното издание на „Ди Велт“.
Исканите 15 милиарда евро представляват само 3% от бюджета, предоставен от новото германско правителство за инфраструктурни подобрения. „С тези средства бихме могли да осъществим всички необходими модернизации през следващите 12 години по устойчив начин“, добави тя.
Тицрат подчерта, че исканата сума може да бъде финансирана не само от инфраструктурния фонд, а и чрез пренасочване на средства от бюджета за отбрана, фонда за климатични инициативи, Министерството на икономиката или транспортния бюджет.
Германските морски пристанища играят важна роля в тези области, което оправдава разходите от различните правителствени фондове, създадени от новото правителство на канцлера Фридрих Мерц, което пое властта през началото на май с обещания за значителни инвестиции в инфраструктура и отбрана.
Тицрат призова правителството да увеличи ангажимента си, като повиши годишната подкрепа от 38 милиона евро на 500 милиона евро, „за да избегнем повтарянето на предишни пропуски“.
Тя приветства добавените 400 милиона евро от федералното правителство в течение на четири години от фонда за климатични и енергийни реформи за модернизиране на морското и речното корабоплаване по устойчив начин.
„И морските, и речните пристанища спешно се нуждаят от повече подкрепа от федералното правителство“, каза Тицрат, добавяйки, че крайбрежните провинции на Германия не могат сами да се справят с предизвикателствата.




