Евродепутати поискаха наказания за авиокомпаниите, които не предоставят пълна информация за правата на пътниците на компенсация при отмяна на полети. Това стана по време на дебат в Страсбург след скандала с ирландската фирма „Райънер”, която отмени хиляди свои полети, като първоначално отказваше да компенсира пътниците с полагащите им се по закон средства. Евродепутатът Андрей Новаков призова и гражданите да се запознават по-добре с правата си:
„Кризата с отменените полети на „Райънер” доведе до безпрецедентно висок брой засегнати пътници – почти половин милион. Много от тях са българи. За съжаление се оказва, че много хора нямат представа какви са правата им като пътници. Ето защо е важно да използваме този момент да реформираме системата и Европейската комисия и Европейският парламент не могат да останат безучастни към случващото се. Хората трябва да знаят на достъпен език, по достъпен начин, какви права имат в сходни ситуации. Така че, използвайте всяка възможност да се запознаете какви права имате, когато полетът ви е отменен, преведено е на български на сайта на Европейската комисия”, коментира Андрей Новаков, евродепутат от ЕНП/ГЕРБ.