"Уолмарт" повиши годишната си прогноза, въпреки че печалбата остава под очакванията за първи път от над три години

Най-голямата верига за търговия на дребно в САЩ, „Уолмарт“ (Walmart), увеличи прогнозите си за приходите и печалбата през тази година, след като докладва значителен ръст в онлайн продажбите. Въпреки това, печалбата за първи път от повече от три години е под очакваните стойности, според информация от Си Ен Би Си.

Нетният доход на „Уолмарт“ достигна 7,03 млрд. долара за второто тримесечие, или 88 цента на акция, в сравнение с 4,50 млрд. долара (56 цента на акция) за същия период на миналата година, показва публикуваният отчет.

След корекции за еднократни разходи, вкл. правни такси, коригираната печалба на акция е на ниво от 68 цента.

Приходите на компанията нараснаха до 177,40 млрд. долара, спрямо 169,34 млрд. долара в предходната година.

Резултатите на „Уолмарт“ надхвърлиха прогнозите на анализаторите за продажбите, но останаха под очакванията за печалба – за пръв път от май 2022 г.

От компанията обясниха, че печалбата е засегната от еднократни разходи, свързани с реорганизация, по-високи застрахователни искове и правни договорки.

За финансовата 2025 г., която приключва в края на януари 2026 г., „Уолмарт“ очаква ръст на нетните продажби между 3,75 и 4,75 процента, докато предишната прогноза беше между 3 и 4 процента.

Компанията също така малко увеличи очакванията си за коригирана печалба на акция, залагайки на стойности между 2,52 и 2,62 долара, в сравнение с предишните 2,50 – 2,60 долара.

Онлайн търговията на „Уолмарт“ отбеляза значителен ръст от 25 процента в световен мащаб и 26 процента в САЩ през второто тримесечие. Има увеличаване както на онлайн покупките, така и на рекламата. В САЩ, продажбите на хранителни стоки и други артикулите, доставени от магазините, са нараснали с почти 50 процента на годишна база.

Финансовият директор Джон Дейвид Рейни заяви пред Си Ен Би Си, че компанията активно работи, за да поддържа конкурентни цени, вкл. чрез ускоряване на вноса и увеличаване на промоциите.

Процесите са организирани по различни продукти и категории. В определени случаи компанията поема целия ефект от по-високите мита, докато в други част от разходите се прехвърлят на клиентите, обясни Рейни.

Според него разходите, произтичащи от обявените от президента Доналд Тръмп високи мита, продължават да нарастват, но „Уолмарт“ не наблюдава промяна в поведението на потребителите.

В разговор с инвеститори, главният изпълнителен директор Дъг МакМилън предупреди, че домакинствата с по-ниски и средни доходи са по-чувствителни към увеличенията на цените, свързани с митата, особено в категориите на нехранителни стоки.

„Забелязваме умерен спад в продажбите на отделни продукти, тъй като клиентите преминават към алтернативни стоки или категории“, коментира МакМилън.

На днешната сесия на Уолстрийт, акциите на „Уолмарт“ се търгуват с над 4 процента по-ниско спрямо затварянето от предходния ден.

Източник БТА
За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук