Кметството на Париж иска да ограничи автобусите с посетители и да регулира свръхтуризма във френската столица

На хълма Монмартър в Париж десетки туристически автобуси обслужват многобройните посетители. Местните жители описват това като „нашествие“, а кметството изразява загриженост за създаваните неудобства, според информация от Франс прес.

Автобус с туристи е застанал на пешеходна пътека, затруднявайки достъпа на улицата на Жюли Мейнар, жителка на района. „Това е перфектен пример за ситуация, която се случва постоянно“, коментира тя. През 2023 година Мейнар подаде петиция, целяща да накара местните власти да реагират на проблемите, произтичащи от „свръхтуризма“.

„Има нарушаване на качеството на въздуха, но най-вече е визуално замърсяване и трудности при придвижването и съжителството“, обобщава тя.

Тази година, когато броят на туристите в Париж достигна предкризисните равнища, Градският съвет започна да обръща внимание на „излишната концентрация“ на туристи в специфични зони – Монмартър, района около Айфеловата кула, Латинския квартал и булевард „Шан-з-Елизе“.

„Трябва да регулираме броя на туристите в Париж и да вземем мерки“, заявява Фредерик Окар, заместник-кмет, отговорен за туризма. Прогнозира се, че столицата и най-близките предградия ще посрещнат 36,3 милиона посетители тази година.

„Всеки ден в столицата влизат между 500 и 600 туристически автобуса“, отбелязва Окар, подчертавайки „пренаселеността“ и „свръхактивността“ в града. Той заявява, че е необходимо да се забрани достъпът на туристическите автобуси в централната част на Париж.

Според данни на властите, 95% от автобусите до 1 януари 2024 година са с дизелови двигатели и са наети от туристически агенции за многодневни обиколки.

Мерт Оз, турски екскурзовод, чийто автобус е паркиран близо до Монмартър, споделя, че ползването на обществен транспорт не е вариант. „Пътуването с метро не е удобно, защото сме 40 души (…), е възможно да забравя някои от нас“, казва той.

Китайски турист, току-що слязъл от автобуса, споделя, че не знае как да се ориентира в града, докато друг от групата му показва снимки на катедралата „Нотр Дам“ – предишната им спирка по маршрута за двудневната обиколка.

Автобусните оператори активно защитават този тип туризъм. „Не бива да отхвърляме такъв вид транспорт, който е много популярен в чужбина и евентуално би довел до значителни загуби за целия туристически сектор“, смята Ингрид Марешал, генерален секретар на Националната федерация за пътнически транспорт (Fédération Nationale des Transports de Voyageurs – FNVT).

По нейна преценка проблемите, пред които са изправени местните жители, произтичат от редуцирането на паркинг местата, предоставени от кметството, което принуждава някои автобуси да игнорират разпоредбите на властите. На булевард „Осман“ автобусът на Жилберто Алмейда е паркиран с активирани аварийни светлини, застанал в края на велоалея.

58-годишният шофьор е получил глоба от 135 евро за неправомерно паркиране на автобусна лента близо до известната музикална зала „Олимпия“.

„Ако организираме по-добре транспорта и паркирането, автобусите няма да създават неудобства“, добавя Ингрид Марешал.

Спорът между туристическите автобуси и кметството не е нов. През ноември миналата година влезе в сила зона с ограничено движение в централната част на Париж, като автобусите бяха близо до забрана за влизане в сърцето на френската столица, припомня АФП.

Източник БТА
За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук