Германската футболна лига не е успяла да повиши приходите си от маркетинг на международния пазар за новия сезон, като постигнатите 218 милиона евро са на нивото на сезон 2024/2025, според агенция ДПА.
Последните споразумения, сключени в Обединеното кралство и Япония, са факт малко преди началото на кампанията 2025/2026. Общо международните приходи, включително от спонсорства, възлизат на около 302 милиона евро.
Клубовете от Бундеслигата се надяваха на по-високи приходи от международните права, след като преди пандемията чуждестранният маркетинг достигаше 275 милиона евро. Въпреки че тази стойност намаля с около 100 милиона евро по време на COVID-19, тя се е увеличила отново, но ръстът изглежда е спрял.
„Определено виждаме потенциал за растеж в тази сфера, където Бундеслигата може да се развие,“ коментира наскоро управляващият директор на Борусия Дортмунд Карстен Крамер пред ДПА.
Приходите от международен маркетинг на Бундеслигата са третият най-висок сред водещите европейски лиги, на около 10% от сумата, генерирана от доминиращата английска Висша лига и на една трета от приходите на испанската Ла Лига в същата категория.
„На много международни пазари конкуренцията за медийните права е усилена, а в някои от тях ние сме по-скоро новодошли,“ заяви управляващият директор на Германската футболна лига Щефан Меркел.
Междувременно доходите от местни права нарастваха леко с 2% до 1,121 милиарда за сезон в периода 2025-2029.




