Американският хедж фонд „Елиът Мениджмънт“ (Elliott Management) придоби дял на стойност 4 милиарда долара в производствената компания за напитки „ПепсиКо“ (PepsiCo) и възнамерява да стартира инициатива за повишаване на стойността на акциите. Това съобщава днешният „Уолстрийт джърнъл“, като се позовава на запознати източници, цитирани от Ройтерс.
Акциите на „ПепсиКо“ се увеличиха с около 5% в предварителната търговия. Към 20 часа българско време, цената им нарасна с над 2% до 151,72 долара за акция.
Тази стъпка идва в момент, когато компанията се опитва да се адаптира към изменящото се търсене на закуски и работи върху промените в предпочтенията на потребителите към по-здравословни газирани и немгазирани напитки.
Нито „Елиът“, нито „ПепсиКо“ отговориха мигновено на запитванията на Ройтерс за коментар.
Тази инвестиция прави „Елиът“ един от основните акционери на „ПепсиКо“, заяви по-рано инвеститорът активист в писмо до борда на директорите на компанията. „ПепсиКо“ обяви в прессъобщение, че ще проучи възможностите на новия инвеститор в контекста на стратегията си за растеж, която се стреми към ускоряване на развитието и осигуряване на дългосрочна стойност за акционерите.
„ПепсиКо“ някога беше значим конкурент на „Кока-Кола“ (Coca-Cola), но нейната известна класическа напитка наскоро падна на четвърто място по продажби в САЩ. „Кока-Кола“ е на първо място, следвана от „Доктър Пепър“ (Dr Pepper), собственост на „Кюриг Доктър Пепър“ (Keurig Dr Pepper), а „Спрайт“ (Sprite), също собственост на „Кока-Кола“, е трета.
Проблемите пред „Кока-Кола“ се увеличават през последните месеци, заради тарифите и чувствителността на потребителите към цените, отбеляза още „Уолстрийт джърнъл“.
Освен основната напитка, „ПепсиКо“ предлага и марки като „Маунтин Дю“ (Mountain Dew), „Гейтърейд“ (Gatorade), „Лейс“ (Lay’s), „Доритос“ (Doritos) и „Куейкър Оутс“ (Quaker Oats). Наскоро компанията придоби марката пробиотична сода „Попи“ (Poppi) и производителя на чипс от тортила „Сиете Фуудс“ (Siete Foods).





