Няколко електрически модела на „Порше“ (Porsche) ще бъдат пуснати на пазара по-късно от планираното, съобщава компанията, цитирана от ДПА. В прессъобщението става ясно, че това е следствие от „значителното забавяне на интереса към ексклузивните електрически автомобили с батерии“.
Забавянето също така касае и „Фолксваген“ (Volkswagen), компанията-майка. Поради недостатъчния интерес към електрическите модели на „Порше“, групата преразглежда прогнозираните си резултати за 2025 година. Очаква се, че годишната оперативна печалба да бъде с около 5,1 млрд. евро по-ниска от предишните очаквания, посочено в изявление, публикувано в петък вечер.
„Порше“ също така обяви, че ще увеличи производството на автомобили с двигатели с вътрешно горене и хибридни версии. „Новата SUV линия, която беше планирана да бъде изцяло електрическа, ще се предлага само с двигатели с вътрешно горене и плъгин хибрид при старта си на пазара, предвид пазарните условия“, информираха от компанията. Сегашните модели като „Панамера“ (Panamera) и „Кайен“ ще останат налични с двигатели с вътрешно горене и плъгин хибриди и през следващите тридесет години.
В съобщението се уточнява, че новите решения ще доведат до „отписвания и провизии“, които ще затруднят оперативния резултат с до 1,8 млрд. евро през финансовата 2025 година. Тези разходи не са били отчетени в предходната финансовата прогноза за 2025 година.
Главният изпълнителен директор на „Порше“ Оливер Блуме заяви, че компанията е в „много нестабилна среда“ на автомобилния пазар. „Преживяваме значителни промени в индустрията, поради което преоценяваме позиционирането на „Порше“, за да се адаптираме към новите пазарни реалности и изисквания на клиентите“, подчерта той.
Допълнителни трудности при прехода към електрически превозни средства идват от проблемите пред „Фолксваген“, сред които слабо търсене и високи производствени разходи в Европа, засилена конкуренция в Китай и последствията от митата, наложени от президента Доналд Тръмп. В същото време, в Европейския съюз продължават дискусиите относно планираното прекратяване на производството на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене до 2035 година.




