Производителят на популярно японско саке си смени наименованието, за да увеличи продажбите в глобален план

Производителят на известното японско саке „Дасай“ (Dassai) предприе промяна в името си с цел да увеличи разпознаваемостта си по целия свят, съобщава Киодо. Компанията търси начин да повиши продажбите на тази оризова напитка извън Япония.

Главният изпълнителен директор на „Дасай“, Казухиро Сакурай, обяви: „Целият свят е наш пазар“, подчертавайки, че компанията има за цел международните пазари да осигуряват 70% от общите продажби, в сравнение с 40% в момента, в контекста на спада на вътрешния пазар.

Преди ребрандирането през юни, бившето име на производството – „Ашай Шузо“ (Asahi Shuzo) – често предизвикваше объркване с други компании, което затрудняваше опитите за разширение на международните пазари.

Думата „Asahi“, означаваща „изгрев“ или „сутрешно слънце“, е широко използвана в имената на много японски компании, включително на един от водещите производители на напитки в страната.

Въпреки че Сакурай изрази съжаление за раздялата с традиционното име, използвано от 1948 г., той е уверен, че новото име ще спомогне за развитието на родния град на компанията. „Дасай“ е свързано с видрите, които могат да се наблюдават в региона на префектура Ямагучи, Западна Япония, където е разположена пивоварната, според информация от сайта на компанията.

Покойният японски премиер Шиндзо Абе, който е представлявал този район, подари саке „Дасай“, известно със своя мек вкус, на бившия президент на САЩ Барак Обама.

Вътрешното потребление на саке намалява поради по-ниската консумация на алкохол в Япония: през финансовата 2023 г. доставките са само една пета от пиковите стойности преди пет десетилетия. Обратно, доставките за чужбина продължават да растат на фона на глобалния интерес към японската кухня.

„Дасай“ планува да засили присъствието си в САЩ и Европа, освен в азиатския пазар, който досега е бил основна дестинация за продажби извън Япония.

През 2023 г. компанията откри пивоварна в Ню Йорк, с цел да произвежда и продава локално саке, използвайки американски ориз, което ще помогне за минимизиране на митническите такси, наложени по време на управлението на Доналд Тръмп.

Неотдавна „Дасай“ представи специално саке на Световното изложение в Осака, приготвено в сътрудничество с Австрия, а по време на ферментацията звучи „Лагунен валс“ на Йохан Щраус – син.

Източник БТА
За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук