Днес Българската телеграфна агенция (БТА) и Колежът по мениджмънт, търговия и маркетинг в София подписаха договор за дългосрочно сътрудничество. Този документ е 48-ият, който БТА сключва с висше учебно заведение, от общо 51 лицензирани в страната.
Колежът, основан през 1993 г. на базата на междуправителствено споразумение с Кралство Дания, е известен е като „Датски колеж“ заради своето успешно партньорство с Роскилдския бизнесколеж в Дания.
С решение на Народното събрание от 18 април 2001 г. колежът получава статут на частен самостоятелен учебен институт, със специалност „професионален бакалавър“.
На 7 юни 2003 г. KMTM участва в основаването на Асоциацията на частните висши учебни заведения, която има за цел създаването на рейтингова агенция и участие в международни акредитационни проекти. Качеството на образованието в колежа е удостоверено от получените акредитации и се спазват стандартите на ISO 9001:2008.
ФОРМИ НА ОБУЧЕНИЕ
KMTM предлага редовна, задочна и задочно-алтернативна форма на обучение. Студентите завършват образователно-квалификационна степен „професионален бакалавър“, която е насочена преимуществено към практическото приложение и продължава три години.
Задочно-традиционната форма включва очни занятия (по три седмици всеки семестър, два пъти в годината), последвани от изпити. Студентите обикновено са на възраст между 22 и 45 години, от които около 70% заемат значими позиции в частни компании, предприятия и обществени организации.
Задочно-алтернативната форма на обучение се провежда в петък и събота (вечер) или в неделя и понеделник (вечер).
Колежът предлага и онлайн обучение, което е наравно с редовната форма по отношение на учебните планове, кредити и дипломи.
БАКАЛАВЪРСКИ СПЕЦИАЛНОСТИ
Специалността „Маркетинг“ се изучава в три форми – редовна, задочна и задочно-алтернативна. Учебният план включва 68 дисциплини, от които 36 са задължителни, 28 избираеми и 4 факултативни. Целта на маркетинговата програма е да осигури знания и умения в различни аспекти на маркетинга.
Специалността „Предприемачество“ е въведена за първи път през учебната 2013/2014 година, с продължителност три години и се предлага в всички три форми.
През 2014 г. KMTM и СофтУни подписват споразумение, което позволява на студентите да комбинират обучението си по специалността „еПредприемачество“ с обучение в университета. След тригодишно обучение студентите получават диплома за „професионален бакалавър“ и имат достъп до различни форуми, казуси и мобилност по програма „Еразъм+“.
МАГИСТЪРСКИ ПРОГРАМИ
KMTM предлага две магистърски програми в партньорство с Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“ и Португалския институт „Ишкап“. Програмите са „Бизнес икономика“ и „Предприемачество“.
Като част от програмата „Еразъм+“, KMTM позволява на студенти и преподаватели да обогатят знанията си в университети из цяла Европа. За випускниците, желаещи да участват, се организира подготовка за подобряване на английските им умения. През учебната 2012/2013 година KMTM и португалският институт организират съвместна програма за обмен на студенти, с гаранция за признаване на кредити.
Настояще подписан е и договор за сътрудничество между Българската телеграфна агенция (БТА) и Колежа по туризъм – Благоевград. Договорът е подписан в Националния пресклуб на БТА в Благоевград от генералния директор Кирил Вълчев и президента на колежа проф. д-р Васил Жечев.
/БС/ДС/отдел „Справочна“/
ИЗПОЛЗВАНИ ИЗТОЧНИЦИ:
БТА, ВИНФ, 7.6.2003 г.
https://www.mtmcollege.org/default.aspx
https://manager.bg/upravlenie/kolezh-za-raboteshchi-studenti?page=0%2c1




