"Фолксваген" спира производството в заводите си в Саксония заради слабо търсене на електромобили

Тази сутрин „Фолксваген“ (Volkswagen) прекрати производството в заводите си в Цвикау и Дрезден за една седмица, поради недостатъчно търсене на електрически автомобили, съобщават германски медии. След паузата производствените линии ще бъдат възобновени, но остава неопределеност относно бъдещето на завода, съобщава телевизия Ен Те Фау. За тази мярка беше обявено преди няколко седмици и от Блумбърг, но информацията касаеше спирането на производството в Цвикау и Емден (Долна Саксония).

Заводът в Цвикау е най-голямият и високотехнологичен производствен център на „Фолксваген“ за електромобили в Европа, с над 9000 служители. Въпреки първоначалните намерения за постигане на значителен капацитет, слабото търсене и вътрешната програма за ограничаване на разходите доведоха до неизползване на капацитета.

Спиране на производството е предвидено и за Долна Саксония, съобщава ДПА. В Оснабрюк производството ще бъде временно прекратявано най-малко един ден всяка седмица до края на годината, като се планира и подобна пауза през октомври. В Емден производствените линии ще бъдат спрени за няколко дни, съобщава и Ен Те Фау.

Напълно различна е ситуацията в основния завод във Волфсбург, Долна Саксония, където почти всеки уикенд до Коледа ще бъдат добавени допълнителни смени. Причината е голямото търсене на двигатели с вътрешно горене за моделите „Голф“ (Golf), „Тигуан“ (Tiguan) и „Тайрон“ (Tayron).

Компанията вече е взела решение да закрие завода „Глезерне Манифактур“ (стъклената фабрика – бел. ред.) в Дрезден до края на годината, където в момента работят около 280 души, а годишното производство е около 5500 автомобила.

Преди няколко дни „Ханделсблат“ съобщи, че министър-председателят на Саксония Михаел Кречмер е изпратил писмо до главния изпълнителен директор на „Фолксваген“ Оливер Блуме с искане за запазване на минимално производство от 250 000 автомобила годишно в Цвикау и запазване на 2000 работни места в завода за двигатели в Кемниц. Той също така настоява за създаване на център за рециклиране и инвестиция от 100 млн. евро в бившия завод в Дрезден за изграждане на иновационен кампус към Техническия университет на града.

В писмото си Кречмер подчертава „отговорността на VW към обществото“ и предупреждава за потенциален „ефект на доминото“, който би засегнал и доставчиците.

Според „Ханделсблат“, ръководството на „Фолксваген“ е отхвърлило предложенията на местното правителство. От централата в Волфсбург обясняват, че въпросите, касаещи производствените обеми и заетостта, вече са обсъдени с представителите на работниците и не виждат „необходимост от допълнителни ангажименти“. Вместо исканите 100 млн. евро през десет години, компанията предлага 1,5 млн. евро за следващите седем години.

През миналия месец компанията намали прогнозите си, като очаква оперативната печалба да бъде с около 5,1 млрд. евро (6 милиарда долара) по-ниска спрямо предишните очаквания, след като дъщерното дружество „Порше“ (Porsche AG) обяви, че няколко електрически модела ще бъдат пуснати на пазара по-късно от планираното. Основните причини за това включват по-слабото търсене, нарастващата конкуренция от Китай и увеличените вносни мита в САЩ.

Източник БТА
За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук