"Нисан" ще пусне нов електрически модел "Лийф" в Япония в опит да даде тласък на спадащите продажби

Японският производител на автомобили „Нисан мотър“ (Nissan Motor) обяви, че ще представи новия електрически автомобил „Лийф“ (Leaf) в Япония идната седмица, надеждата им е, че увеличеният пробег и по-бързото зареждане ще допринесат за повишаване на продажбите, които напоследък спадат, съобщава Киодо.

Моделът ще бъде представен на 17 октомври с начална цена от 5,19 млн. йени (около 34 хил. долара). Колата ще може да измине до 702 километра с едно зареждане, а батерията ѝ ще се зарежда от 10 до 80 процента за 35 минути, използвайки бързо зарядно устройство.

„Нисан“ предлага новия „Лийф“ на по-ниска цена в сравнение с предходната версия и с 50% по-висок пробег. Очаква се и версия с по-кратък обхват да бъде пусната през февруари.

Лансирането на модела става в период на предизвикателства за компанията, когато световното търсене на електромобили намалява, а данъчните облекчения за електрически превозни средства (EV) в САЩ бяха прекратени от администрацията на Доналд Тръмп.

В Япония, където хибридните и плъгин хибридите доминират над напълно електрическите автомобили, конкуренцията нараства с навлизането на китайската Би Уай Ди (BYD) и южнокорейската „Хюндай Мотър“ (Hyundai Motor Co), след следването на стъпките на американската „Тесла“ (Tesla).

„Радваме се на увеличения брой участници на пазара, тъй като това ще провокира интереса на клиентите“, заяви Кейджи Ендо, водещ продуктов специалист в „Нисан“, на пресконференция.

Представянето на новия модел в Япония ще последва неговия дебют в САЩ и ще предшества пускането му в Европа през пролетта на следващата година, без да са планирани продажби на модела в Китай – най-големия автомобилен пазар.

„Нисан“ търси начини за увеличаване на продажбите на ключови пазари като Китай и Япония и разглежда нови партньорства, след като преговорите за сливане с „Хонда“ (Honda Motor) не успяха.

От пускането на първия „Лийф“ през 2010 г. „Нисан“ е реализирал продажба на 700 000 бройки от модела в световен мащаб, при общи продажби от 3,3 милиона превозни средства за финансовата година, приключваща през март 2025 г.

„Очакваме, че подобреният живот на батерията и ускореното време за зареждане ще привлекат клиенти в Япония, в противен случай нашата цел е да достигнем пазарен дял от 2 процента“, сподели главният маркетинг мениджър Акира Тераниши, визирайки делът на електромобилите в общия автомобилен пазар на Япония.

Нови „Лийф“ ще се произвежда в завода на „Нисан“ в префектура Точиги за местния и американския пазар, а за европейския пазар – във фабриката в Съндърланд, Великобритания, според информация от Киодо.

Източник БТА
За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук