Интересът към дубайския шоколад се увеличава с четирицифрени темпове

Някои предпочитания за определени продукти минават, но други се утвърдяват. Според Асошиейтед прес, интересът към „дубайския шоколад“ изглежда се утвърдил и бързо се разраства.

Докато е рано да се твърди със сигурност, впечатляващият вкус и наситената текстура на шоколадовите блокчета вече присъстват в много нови десерти.

От къде започна?

Първоначалният „Дубайски шоколадов блок“ е създаден от фирмата „Фикс Шоколатие“ в Обединените арабски емирства през 2021 г., а до 2023 г. вече е широко разпространен в социалните медии, особено на „ТикТок“.

Този сладкиш, известен със своята дебела млечна шоколадова обвивка, обикновено съдържа кремообразен пълнеж от шамфъстък и хрупкаво кадаиф тесто.

Множество производители и малки пекарни по света в момента създават свои версии на лакомството, трансформирано в кроасани, млечни шейкове, сладоледи и сиропи за кафе, като пълнежите включват фъстъчено масло, маршмелоу, матча, роза и шафран.

„Не смятам, че това е мода – това е ново шоколадово движение“, споделя Дин Алал, собственик на „Фабриката за ядки“ с над 150 магазина в САЩ.

Засиленото търсене дори доведе до недостиг на шамфъстък в настоящата година, посочва иранският производител „Кейния“. Те обясняват, че основната причина за недостига е растящото търсене от „дубайския шоколад“, популяризиран в „ТикТок“, комбинирано с ограниченото предлагане.

По данни от „Гугъл трендс“, търсенията за „дубайски шоколад“ глобално са нараснали значително в началото на годината, достигайки връх през март, а след това остават високи.

Дин Алал предлага 12 различни вкуса на шоколадовите блокчета, включително фурми, покрити с шоколад и шамфъстък, и луксозния блок „Дубай Голдън“, който съдържа ядливо 24-каратово злато и е на цена от 79,99 долара.

Уникалността на шоколадовите блокчета се дължи не само на вкусовете, а и на тяхната структура – „огромни, дебели и с богато пълнеж“, отбелязва Дин Алал.

Други известни вериги също последваха тенденцията. „Трейдър Джо’с“ предлага дубайски шоколад под марката „Патислав“, а „ИХОП“ също има свои палачинки с дубайски шоколад. „Баскин-Робинс“ предлага сладолед, вдъхновен от това лакомство, а „Костко“ и „Уолмарт“ предлагат разнообразие от десерти на базата на него.

Швейцарският производител „Линд унд Шпрюнгли“ представи своя версия миналата есен в Европа, която предизвика голям интерес сред клиентите.

„За мен всичко е заради хрупкавото усещане“, казва клиент, който е купувал този шоколад в Дъблин, добавяйки, че шоколадът е мек и топящ се, а хрупкавостта идва от кадаифа. „Важна е текстурата и, разбира се, захарта“, допълва друг клиент, разкривайки, че цената е по-висока от обикновен шоколад.

Част от атракцията се крие в лукса и екзотиката, носещи съставките като шамфъстък, роза, шафран и кардамон.

В САЩ дубайският шоколад все още е сравнително нишов продукт и продажбите на шоколад с пълнеж от шамфъстък достигат 822 900 долара за година до 28 юни, според данни от „Нилсен Ай Кю“. За сравнение, общите продажби на шоколад в САЩ възлизат на 16,27 милиарда долара.

Въпреки това, интересът към този сладкиш расте много по-динамично в сравнение с други шоколадови продукти.

През същия период продажбите на дубайски шоколад с пълнеж от шамфъстък са скочили с 1234 на сто в сравнение с предходната година, докато общите продажби на шоколадови изделия са намалели с под 1 на сто.

„Никога досега не съм виждал продукт да се продава толкова бързо в моята 50-годишна кариера в търговията на дребно“, казва Стю Леонард Джуниър, ръководител на „Стю Леонард‘с“ в Ню Йорк.

Източник БТА
За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук