Големи германски пивоварни повишават цените на бирата

Няколко основни германски пивоварни обявиха увеличение на цените на своите бири, според специализираното издание „Инсайд“, което цитира ДПА. Анализът показва, че шест от десетте най-популярни марки бира в Германия вече са повишили цените си или планират да го направят в близките месеци.

Малките производители също предвиждат увеличение на цените. Все още обаче не е ясно как потребителите ще реагират на тези увеличения и дали те ще бъдат прехвърлени на крайния клиент.

Редакторът Никлас Отер от „Инсайд“ отбеляза, че търговците на дребно, притиснати от свръхпредлагане, могат да се сдобият с бира на атрактивни цени. Често те предлагат популярния пилзнер на промоции, значително по-евтини от обикновените цени.

Той добавя, че това позволява на потребителите да купуват бира на цени, каквито са били преди години.

Не само супермаркетите, но и ресторантите също се сблъскват със скок в цените. „Продажбите на бира са подложени на безпрецедентен натиск“, посочва Отер. Той добавя, че в заведенията се наблюдава намаление на консумацията на бира, а социализацията също е ограничена. „По-възрастните хора консумират по-малко“, добавя той.

Тенденцията за намаляване на употребата на алкохол е още по-изразена при спиртните напитки и виното.

Според Федералната статистическа служба, продажбите на бира в Германия са спаднали с 6,3% през първата половина на годината, с 262 милиона литра по-малко в сравнение с предходната година. Общото количество продадена бира от 3,9 милиарда литра е най-ниското от 1993 г. насам, откакто се водят данни за сектора.

Безалкохолните напитки също увеличават цените си. Лидерът на пазара „Кока-Кола“ (Coca-Cola) обяви повишение на цените, считано от 1 септември. Компанията уточнява, че увеличението е в ниския едноцифрен процентен диапазон за всички свои продукти. Според „Инсайд“, много производители прехвърлят ценовите си увеличения на потребителите.

При безалкохолните напитки, собствените марки на търговците на дребно играят важна роля. Много вериги вече внедриха значителни ценови увеличения напоследък. „С абсурдни последствия: в някои случаи марковите продукти на промоция струват по-малко от собствените марки в „Алди“ (Aldi), „Лидл“ (Lidl) и други“, подчертава изданието.

Източник БТА
За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук