Френската компания за луксозни стоки „Керинг“ (Kering), собственик на „Гучи“ (Gucci), ще продаде подразделението си за козметика на „Л’Ореал“ (L’Oreal) за 4 милиарда евро, съобщава Ройтерс. Сделката е част от стратегията на новия изпълнителен директор Лука де Мео, насочена към намаляване на дълговете на групата и концентриране върху основната модна дейност.
Споразумението предвижда „Л’Ореал“ да придобие също така производителя на луксозни парфюми „Крийд“ (Creed) и правата да разработва козметични продукти под марките на „Керинг“ – „Ботега Венета“ (Bottega Veneta) и „Баленсиага“ (Balenciaga).
Продажбата е важен етап за намаляване на нетния дълг на „Керинг“, който в края на юни възлизаше на 9,5 милиарда евро, плюс 6 милиарда евро дългосрочни лизингови ангажименти – фактори, предизвикващи притеснения сред инвеститорите.
Компанията среща трудности с възстановяването на растежа на водещата си марка „Гучи“, която страда от намаляващото търсене на китайския пазар.
„Керинг“ основа козметичния си бизнес през 2023 г., след като закупи „Крийд“ за 3,5 милиарда евро, опитвайки се да диверсифицира дейността си и да намали зависимостта от „Гучи“, която генерира по-голямата част от печалбата. Въпреки усилията, групата не успя да развие този сектор и отчете загуба от 60 милиона евро за първата половина на годината.
Междувременно, приходите на „Гучи“ спаднаха с 25% на годишна база в последното отчетно тримесечие, което засили натиска върху „Керинг“ да подобри финансовото си положение и да избегне нови намаления на кредитния рейтинг.
Де Мео, който пое поста на изпълнителен директор през септември, увери акционерите, че ще предприеме трудни решения за намаляване на задълженията на групата, включително преструктуриране и оптимизация на ресурсите.
„Л’Ореал“ е най-големият производител в света, специализиран в козметичната индустрия, и вече произвежда парфюми под марката „Ив Сен Лоран“ (Yves Saint Laurent), след като придоби правата през 2008 г. за 1,15 милиарда евро.
Сделката за „Крийд“ е най-значимата за „Л’Ореал“ до момента, надминаваща придобиването на австралийската луксозна козметична марка „Изоп“ (Aesop) за 2,5 милиарда долара през 2023 г.




