С организирането на изложба в един от основните търговски центрове в София беше стартирана Седмицата на бащата, част от националната инициатива „Да бъдеш баща“, представена от Асоциация „Родители“.
Проектът започна днес и ще продължи до 9 ноември. Темата тази година е „Модерно е да бъдеш баща“. Седмицата на бащата насърчава татковците да devotee повече качествено време със своите деца, като играят, отиват на кино, театър или посещават музей.
Събитието открива фотографска изложба, която показва кадри, подчертаващи важността на бащинството. Снимките са създадени от Вихрен Георгиев, основател на платформата People of Sofia.
Инициативата за Седмицата на бащата се провежда вече за 12-ти път, сподели изпълнителният директор на Асоциация „Родители“ Яна Алексиева.
По време на откритото събитие участваха и трима бащи – писателят Георги Блажев, личният тренер Явор Зайн и комуникационният специалист Михаил Стефанов.
„Социалните мрежи са основен проблем в днешно време, и ние трябва да развиваме емоционалната си интелигентност и да общуваме повече с децата си. Стремим се да намерим баланс между строгостта на възпитанието, което сме получили от собствените си бащи, и необходимостта от толерантност в съвременността,“ каза Георги Блажев.
Явор Зайн подчерта важността на баланса. „Бащата трябва да бъде авторитет и да влага дисциплина. Той трябва да бъде строгият и ‘лошото ченге’ вкъщи, но същевременно трябва да бъде също добър и да подкрепя детето, затова балансът е изключително важен,“ добави той.
Според Михаил Стефанов, бащата трябва да реагира адекватно на ситуацията, а ключовият аспект е комуникацията.
Кампанията не е насочена само към биологичните бащи, а и към всички мъже, играещи важна роля в отглеждането на деца – дядовци, чичовци, братя, учители и ментори, уточнили от Асоциация „Родители“.




