Онлайн платформата „Шейн“ (Shein) е прекратила продажбите на секс кукли в световен мащаб, съобщи компанията, след като беше подложена на значителен обществен и институционален натиск, най-вече от Франция. Всички предложения и изображения, свързани с „секс кукли“, вече са изтеглени, а категорията „Продукти за възрастни“ временно е премахната, според изявление на китайската компания, цитирана от АФП.
Изпълнителният директор на „Шейн“ Доналд Тан заяви: „Тези предложения идват от трети страни, но поемам личната отговорност.“ Той добави, че забраната за продажба на секс кукли важи за всички международни пазари.
Тази стъпка бе предприета след обвинения, че платформата е предлагала кукли с детски черти във Франция.
В събота френският орган, отговорен за конкуренцията, потребителите и борбата с измамите (DGCCRF), обяви, че е сезирал прокуратурата, след като е открил надуваеми кукли с детски вид за сексуални цели на сайта на „Шейн“. Това стана точно преди откритията на физическия магазин на компанията в Париж.
Министърът на икономиката Ролан Лескюр предупреди, че достъпът на „Шейн“ до френския пазар може да бъде забранен. Представители на компанията ще бъдат изслушани от парламентарна комисия в следващите две седмици, съобщи депутатът Антуан Верморел-Маркес.
Междувременно плановете на „Шейн“ да отвори първия си физически магазин в универсалния магазин „Бе Аш Ве Маре“ (BHV Marais) в историческия център на Париж, на площ над 1000 квадратни метра, предизвикаха протести. Компанията е била подлагана на критики за масовото производство на евтини стоки при спорни социални и екологични условия.
В контекста на скандала френският конкурентен орган подаде отделна жалба против китайската платформа „АлиЕкспрес“ (AliExpress) по подозрение в „търговия с кукли с детски черти“.
Онлайн търговецът „Шейн“ е утвърден на глобалния пазар на „бързата мода“ и от 2015 г. активно присъства във Франция. Компанията нееднократно е обвинявана в нелоялна конкуренция, увреждане на околната среда и неприемливи условия на труд, отбелязва АФП.
Компанията е подложена и на законодателни инициативи, насочени срещу т.нар. ултра бърза мода, като през тази година „Шейн“ е била глобена три пъти с обща сума от 191 милиона евро във Франция, включително за подвеждащи отстъпки, предоставяне на неточна информация и недеклариране на пластмасови микрофибри в своите продукти.




