Самоуправляващ се бус на германската компания „Холон“ получи разрешение за включване в пилотен проект

Автономен електрически бус, произведен от германската фирма „Холон“ (Holon), специализирана в разработката на самоуправляващи се превозни средства, получи разрешение да участва в тестове в Германия. Производителят обяви новината след получаването на одобрение от Федералната служба за автомобилен транспорт (KBA), предаде ДПА.

Според „Холон“, превозното средство е в състояние да изпълнява всички шофьорски функции напълно автономно, но все пак е под наблюдение на оператор за безопасност, който играе ролята на контролор.

Моделът „Холон ърбан“ (Holon urban), част от дъщерно дружество на „Бентелер“ (Benteler), е изцяло електрически и е проектиран за обществения транспорт, включително споделени таксита. Превозното средство работи на четвърто ниво на автономност (Level 4), което означава, че може да управлява само в определени ситуации и да спре самостоятелно в случай на извънредна ситуация.

Бусът е проектиран да превозва до 15 пътника – 9 седящи и 6 правостоящи, със скорост до около 60 км/ч.

След полученото одобрение от Федералната служба за автомобилен транспорт, бусът ще бъде използван в пилотен проект в Хамбург, който ще продължи до октомври 2026 година и е осигурен с финансиране от 26 милиона евро (30 милиона щатски долара) от германското федерално правителство.

Паралелно с буса на „Холон“, дъщерното дружество на „Фолксваген“ (Volkswagen) – Ем Оу Ай Ей (MOIA) също тестват новия си автономен модел „АйДи.Бъз“ (ID.Buzz) за споделено пътуване.

Основната цел е автономните превозни средства да допълнят традиционния обществен транспорт, като автобуси и влакове, и да намалят необходимостта от лични автомобили, предлагайки по-гъвкави възможности за транспорт.

Флавио Фризен, вицепрезидент на „Холон“, определи полученото разрешение за тестове в Германия като важен напредък.

„Одобрението от Федералната служба за автомобилен транспорт открива пътя за автономни транспортни решения в Германия и демонстрира, че нашата система отговаря на техническите и регулаторни стандарти. Направихме значителна стъпка към нова ера в мобилността“, коментира Фризен.

Източник БТА
За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук