София посрещна „Младото Божоле“

София отбеляза Младото Божоле“ с тържествен прием в НДК тази вечер.

Съгласно стара френска традиция, всяка година в третия четвъртък на ноември се отметна появата на първото младо вино – Божоле. В България тази практика съществува вече почти 20 години. Френско-българската търговска и индустриална камара (ФБТИК) играе значителна роля в организирането на това събитие, на което присъстват бизнес и политически фигури в чест на Божоле нуво“.

На събитието вицепрезидентът на България Илияна Йотова сподели, че много легенди и истории са свързани с Божоле, което показва, че в света на хората и на виното всичко е възможно – младото вино пробива път сред реномирани бели, червени и розови вина. Според нея, неговата най-важна роля е, че осъществява връзка между множество хора, като сплотява społeczностите.

Йотова изрази благодарност към Френско-българската търговска и индустриална камара за новите интересни проекти с български компании. Тя добави, че в страната вече има сто представители на френския малък и среден бизнес.
Йотова посочи, че ФБТИК е най-активната и резултатна чужда камара в България.

По време на церемонията в НДК, председателят на УС на ФБТИК Стефан Делайе изтъкна, че тази вечер София е един от 110 града по света, които отбелязват пристигането на реколта 2025 на Божоле. Той добави, че Франция произвежда над 15 милиона бутилки Божоле годишно и на етикета на тази година има роза, напомняща на българската.

Френският посланик у нас Мари Дюмулен подчерта, че благодарение на усилията на ФБТИК френският обичай за Божоле нуво е интегриран в бизнес календара на България.

Тя отбеляза, че близо 1500 бизнес представители от 350 членуващи компании в Камарата, заедно с техните гости, присъстват тази вечер, като Франция е основен търговски партньор. На основата на това сътрудничество, френско-българските взаимоотношения имат потенциал за още по-нататъшен растеж, заяви Дюмулен. Тя добави, че френските инвестиции и двустранната търговия в България нарастват през последните 15 години, благодарение на позитивната бизнес среда. Според нея, френските компании остават удовлетворени от техническите знания и езиковите умения на българите.

Дюмулен изрази желание да работи в следващите години с ФБТИК за разширяване на възможностите за развитие на връзките между двете страни, в полза на бизнеса.

Източник БТА
За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук