Изложбата „Кинореклама в България 1920–1940“, която ще бъде открита на 26 ноември в Дома на киното в София, ще демонстрира над 700 рекламни карета, страници от вестници и списания, а също и киноплакати, съобщиха от организаторите.
В 26 постера са показани различните стратегии, използвани от разпространителите, собствениците на кина и продуцентите в този период за популяризиране на филмите и привличане на аудиторията.
Представени са реклами на разнообразни филмови услуги, като особено внимание се обръща на кампаниите на компании, предлагащи звукови системи, в контекста на прехода от нямо към звуково и говорещо кино, информират организаторите.
Изложбата е организирана от екип на Института за изследване на изкуствата при Българската академия на науките в рамките на проект, финансиран от фонд „Научни изследвания“ към Министерството на образованието и науката.
/ИПД




