Японската железопътна компания „Дже Ар сентрал“ (JR Central), която обслужва района на Чубу, включително региона около планината Фуджи, планира да стартира пробна версия на езикови услуги, предоставяни от изкуствен интелект на гара „Шинагава“ в Токио, съобщава „Киодо“.
Тази услуга е насочена към туристите, пътуващи с високоскоростните влакове „Токайдо шинкансен“.
Пробният период е предвиден от средата на декември до средата на март следващата година. Посетителите ще могат да получат достъп до специален уебсайт чрез сканиране на QR код, разположен на гарата. Чатбот с изкуствен интелект ще предоставя информация относно железопътните услуги, ще обяснява как да се купуват билети и как да се справят с по-обемния багаж.
Услугата ще предоставя инструкции на английски, китайски, корейски, френски и испански език. Информацията ще бъде адаптирана според местоположението, а за английския език ще има и коментари относно историята и културата на зоните, през които минава влакът.
„Въз основа на резултатите от тестовия период, ще разгледаме възможностите за разширяване на информацията и мащаба на предоставяната услуга“, споделя представител на жп оператора.




