Нов софтуер, представен в София, използва изкуствен интелект за предотвратяване на кражби и насилие в търговски и обществени обекти

На пресконференция в Националния пресклуб на БТА в София беше представен иновативен софтуер, който използва изкуствен интелект за подобряване на сигурността в магазини, търговски вериги и обществени пространства. Продуктът, известен като DOMIRA A.I., бе представен от Джовани Сгамбеллоне, съосновател на “Домира” и президент на STUDIO UNO GROUP SRL.

DOMIRA A.I. представлява софтуерна платформа, която цели да идентифицира и предотврати кражби, насилие и други нерегламентирани действия, анализирайки поведенчески патерни и подаване на предупреждения преди инцидента. Според Сгамбеллоне, този продукт е „истинска революция“ в сферата на сигурността.

Той отбеляза, че изкуственият интелект често се използва в развлекателната индустрия, но целта на екипа на „Домира“ е да го приложи в значими и конструктивни социални решения. Сгамбеллоне подчерта, че компанията разполага с над 30-годишен опит в индустрията за сигурност, който е основа за разработката на продукта.

DOMIRA A.I. е резултат от сътрудничество между компании в областта на сигурността, софтуерните технологии и изкуствения интелект. Софтуерът предлага възможности за персонализация, например за предотвратяване на кражби в търговски среди или агресия в молове, болници и спешни служби.

Системата е способна да разпознава предварителни сигнали и поведенчески признаци, които биха могли да доведат до инцидент, и изпраща предупреждение на охраната, което позволява превенция преди събитията да се случат. Според Сгамбеллоне, това увеличава сигурността, намалява разходите за охрана и минимизира загубите за търговските вериги.

Продуктът вече преминава тестове и е в употреба главно в Италия и други европейски страни, включително в известни търговски и луксозни марки като „Сефора“ и различни обекти на LVMH. Преди да навлезе на българския пазар, компанията планира допълнителни тестове и адаптация.

Сгамбеллоне съобщи, че DOMIRA A.I. се предлага под формата на месечен абонамент, а клиентите могат да се възползват от безплатен пробен период. Той изрази намерение компанията да разширява дейността си и в България, включително със съдействието на български специалисти в сферата на сигурността и техническата поддръжка.

Източник БТА
За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук