Летище Варна и Летище Бургас ще получат обновени рекламни площи и иновативни решения благодарение на дългосрочното сътрудничество между „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД и „Интернешънъл еърпорт адвъртайзинг корпорейшън“ (IAAC). Тази информация беше предоставена от концесионера на двете летища – „Фрапорт България“.
От компанията уточниха за БТА, че IAAC е международна фирма с централен офис в Кипър, специализирана в летищната реклама. Тя се фокусира върху проектирането, управлението и поддържането на рекламни концесии на летища по света, като внедрява модерни технологии и иновативни концепции, с цел да подобри изживяването на пътниците.
Споразумението, което започва да действа от 1 януари 2026 година, ще ръководи и развива рекламната дейност на двете летища за следващите 8 години. IAAC ще поеме цялостната оперативна и инвестиционна отговорност, включително обновяването и разширяването на дигиталните и статични рекламни формати. Целта на партньорството е въвеждане на висококачествени и иновационни рекламни решения, които да подобрят навигацията, естетичността и търговската среда в терминалите, като същевременно способстват за устойчив растеж на неавиационните приходи.
„Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД акцентира, че международният опит и значителните капиталови инвестиции ще помогнат за развитието на търговската дейност, запазвайки уникалния и съвременен вид на летищата.
Германският оператор „Фрапорт“ (Fraport), който управлява летищата в Варна и Бургас, отчита значителен ръст в броя на пътниците, преминали през двете черноморски летища през ноември – с 38 процента на годишна база. Общият брой на пътниците е достигнал 98 034, заяви „Фрапорт“ в последния си месечен отчет, публикуван на сайта на компанията.




