Банките не работят по празниците и хората по-често ползват банкомати за теглене на пари или разплащателни карти в магазините. В случай на неуспешен опит за теглене от АТМ устройство, но отчетени и неотменени трансакции, както и при установено неправомерно източване на средства от сметката има механизми за възстановяване на сумите, напомня Комисията за защита на потребителите (КЗП).
Възможно е на екрана на банкомата да излезе надпис, че трансакцията е неуспешна и не може да бъде извършена в момента, а парите са отчетени като изтеглени. Тогава трябва веднага да се обадите в кол центъра на банката, издала картата Ви. Ако не успеете да се свържете, в първия работен ден посетете най-близкия клон на банката и подайте възражение.
В срок от две седмици, 14 дни, трябва да получите отговор, който, ако не Ви удовлетворява, можете да се обърнете за съдействие към функциониращата към КЗП Помирителна комисия за платежни спорове.
При тегленето на пари по време на празници има и по-голям риск и от кражби, тъй като се ползват външни банкомати. Точно в такива периоди е най-вероятно да бъдат поставени скимиращи устройства, които могат да копират данните от картата Ви и да откраднат пин кода. Това са и едни от най-честите измами с пластики, според специалисти.
От КЗП напомнят на гражданите да бъдат внимателни и да спазват всички правила за финансовата си сигурност, както при трансакции на суми от терминални устройства АТМ и ПОС, така и при загуба или кражба на картата.