Хотелиерите в Слънчев бряг разкриха специално за „Дебати“ от какво е продиктувано недоволството им спрямо решението за „новата визия“ на курорта, която позволява да бъдат разположени „модерни“ павилиони с единна визия и определяне на местата за атракциони. Обединени в СНЦ „Клубът на хотелиера“ те поискаха оставката на министъра на туризма Николина Ангелкова, пращайки отворено писмо до премиера Бойко Борисов, вицепремиера Валери Симеонов и председателя на Народното събрание Цвета Караянчева. Собствениците дават срок на властимащите да отстранят Ангелкова до 7 февруари, когато е следващото заседание на Министерския съвет.
„Ще изчакаме официалния отговор от премиера, след което ще поискаме лична среща с него, за да чуе той нашите мотиви за исканата оставка. Това е от една страна, от друга обаче, която е не по-малко важна, това са измененията и допълненията в ЗУТ и ЗУЧК – собствеността на инфраструктурата в комплекса и „Слънчев бряг“ АД. Знаете ли, всички беди, които сполитат най-големия комплекс на българския туризъм, са следствие на неуредената собственост, която се управлява от „Слънчев бряг“ АД. Както на всички е ясно, държавата е лош стопанин и там, където има държавно участие, има и предпоставки за недотам законни схеми. Така че, ако успеем да постигнем конкретни договорености по тези две теми и собствеността премине за безвъзмездно управление от общината, то тогава много от проблемите ще отпаднат, в това число и прилагането на „новата визия“. А тя работи против цялостната визия на българския туризъм, защото монтирайки павилиони по крайбрежната алея се закрива цялата видимост към плажа и морето, заради които са дошли туристите, заемат се тротоари и площи, на които биха могли да се проектират зелени зони за отдих„, заявиха Дияна Иванова-Колчева, председател на УС на СНЦ „Клубът на хотелиера“, специално за нашата медия.
По думите им, този тип търговски обекти са били актуални в зората на демокрацията. „Преходът вече мина, вече сме 2018 година и би следвало търговията в един световно известен комплекс да се прави в добре изглеждащи със светли витрини магазини, в които туристите ще се чувстват сигурни в качеството на стоките и най-важното – че няма да бъдат измамени. Безбройните павилиони, сергии и маси за улична търговия водят до нерегулируема конкуренция с непрестанно подбиване на цените, еднотипно предлагане, незаконно внесени стоки, необявяване на обороти, несключване на трудови договори на голяма част от продавачите„, категорични са хотелиерите.
Те добавят, че обектите, монтирани по чл. 56 от ЗУТ, са освободени да заплащат такса смет. „Това ни сблъсква с друг проблем – мръсотията и хвърчащите отпадъци покрай тях. Цените, на които се отдават тези обекти, са необосновано високи и социалната роля, която би следвало да имат, липсва. Защото тези цени са равни на наемите на магазини, които стоят с табели дава се под наем, разположени в хотели, апартаментни хотели и други сгради. Сбогувайки се с този тип предлагане, неизбежно ще се освободи много пространство по алеите и тротоарите, ще има работа за всички търговци на нормални цени, с добри печалби, ще има кадри, които да обслужват туристите, ще се свие сивия сектор и много други положителни ефекти за всички страни – наемодатели, наематели, община, държава„, смятат хората от бранша.