Американският регулатор на безопасността на полетите каза, че ако пътническият самолет Боинг 737 МАКС не бъде променен от производителя, ще има „повече от дузина нови катастрофи, вероятно по една на две или три години“.
Федералната агенция за авиацията (ФАА) направи анализ на Боинг 737 МАКС, който е спрян от употреба след две фатални катастрофи в Индонезия и Етиопия.
ФАА призна, че са направили грешка при предишната си оценка на самолета, като агенцията не даде заповед за спирането му от употреба от авиокомпаниите, дори след втория инцидент в Етиопия.
Двете катастрофи се отдават на автоматична система за корекция на ъгъла на атака (MCAS) – нова система в последното поколение на 737, който е най-популярния пътнически самолет в света.
Според оценка на риска, изготвена от ФАА, ако Боинг не направи промени в MCAS, през 45-годишният експлоатационен период на около 4800 самолета от този модел, ще има повече от 12 катастрофи като тези в Индонезия и Етиопия.