Снимката е илюстративна
Снимката е илюстративна

Наши сънародници са блокирани на летището в Болоня. Сред потърпевшите има възрастни хора и майки с деца. По думите им са оставени без храна, вода и хотел.

Директорът на туристическата агенция, с която част от блокираните са пътували, заяви пред БНТ, че хотел за туристите е бил осигурен, но те предпочели да останат на летището. От нискотарифната компания не коментират случая.

Туристите трябвало да излетят снощи с полет на нискотарифна авиокомпания. Част от пътниците са на организирана екскурзия.

„Почти бяхме стигнали до гейта, когато ни върнаха обратно. Буквално ни изгониха, тъй като самолет нямало да има. Дойдохме тук, в преддверието, да чакаме цяла нощ без никой да ни обърне внимание, без осигурен хотел, храна, вода, ваучери или каквото и да било. Разбрахме, че за част от другите пътници, а това са ученици, са били осигурени ваучери, които никой не им ги е признал. Т.е. те не са могли да си купят храна с тях в околните заведения“, обясни Милена Михайлова, турист.

От туристическата агенция нямат информация защо авиокомпанията е отложила полета, обясни управителят Байко Байков. Пътниците твърдят, че цяла нощ са оставени без информация, без храна, вода и хотел, където да нощуват. От турстическата агенция твърдят друго.

„Осигурихме на клиентите за 1 час и 30 минути хотел, след като разбрахме, че е отложен полетът, но те предпочетоха да останат на самото летище. Наш водач е на място, изрично е попитал абсолютно всички клиенти. Хотелът се намира на около 30 минути път от летището. Осигурен е трансфер в двете посоки и съответно настаняване, туристите са отказали да напуснат летището. Вода и храна има осигурена на летището. Абсолютно всички разходи със съответните разходи и документи, без да има ограничение на разхода ще бъдат осребрени срещу съответните документ“, посочи Байков.

По думите на управителя на агенцията полетът е отложен за 15:30 днес. На отправените запитвания към авиокомпанията все още няма отговор.

От Външно министерство съобщават, че към момента няма постъпили обаждания от български граждани с молба за съдействие за случая. При нужда от съдействие туристите могат да се свържат с генералното консулство на България в Милано на телефон 0039-3337826043 или на e-mail: [email protected].

Още международни новини – четете тук

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук